Apple'ın tüm dünyayı yeniden etkileyebilmesi için nasıl bir şeyle karşımıza çıkması, geriye düşmemek için ne yapması gerekiyor? Dünyanın en değerli teknoloji şirketi olmak, sayısız analistin, gazetecinin, kullanıcının ve hayranın kendi önerilerine ve eleştirilerine maruz kalmak demek, zira herkesin Apple'ı kurtaracak bir fikri var. Peki, Apple bunlar arasından hangisini yapmalı? İşte analistlerin ve uzmanların tahminleri, önerileri.
Ucuz iPhone: Tim Brugger gibi bazı analistler, Apple'ın büyümesini sürdürebilmesi için 200-300 dolar fiyat aralığında bir iPhone üretmesi gerektiğini söylüyorlar. Dünyanın değerli teknoloji şirketinin büyümeye ne kadar önem verdiği tartışmalı bir konu, ancak yine de akıllı cep piyasasının doyma noktasına geldiğini düşündüğümüzde Apple'ın gelişmekte olan ülkelere yönelik bir telefon üretmesi mantıklı olabilir.
Çok büyük bir iPhone'a da ihtiyaç var: Barclays analisti Ben Reitzes, Apple'ın bir "phablet"e ihtiyacı olduğunu düşünen analistler arasında. Şirketin bu fikri gerçeğe dönüştürüp dönüştürmeyeceğini tahmin etmek zor, ancak şu sıralar büyük telefonların sevildiğinden şüphe yok.
Reklamları tekrar düşünmeli: Think Different reklamlarının arkasındaki isim Ken Segall, Samsung'un reklam savaşını kazandığını söylüyor. Segall'ın Apple için bazı önerileri var ancak onları henüz paylaşmıyor.
Apple Arama işine girmeli
Arama işine girmeli: Bryan Chaffin, Danny Sullivan gibi analistler, Apple'ın Google gibi bir arama hizmeti sunması gerektiğini düşünüyorlar. Ancak bu iş, Apple'a biraz maliyetli olabilir.
Orchestra'yı satın alsın: iOS'daki sevilen e-posta uygulaması Sparrow'u Google satın almıştı. The Motley Fool'dan Evan Niu'ya göre ise Apple'ın Gmail için yazılan Mailbox uygulamasını, yani geliştiricisi Orcestra'yı satın alması gerekiyor.
Depresyon anlayışını bir kenara atmalı: Fon yöneticisi David Einhorn'a göre Apple, Steve Jobs'un başarısıyla beraber para depolayan bir "depresyon" anlayışına sahip oldu. Einhorn'a göre giderek cimrileşen Apple'ın bu huyundan kurtulması gerekiyor.
İyi bir iWatch yapmalı: Tech Digest'tan Ashley Norris'e göre Apple, akıllı saatinin satmasını istiyorsa onu çok iyi bir saat haline getirmeli, rakiplerin sunduğu işlevleri sunarken yenilikler de getirmeli.
TV işine girmeli: MIT Technology Review'dan Robert D. Hof'a göre Apple'ın büyümesini sürdürebilmesi için "çok büyük" bir şeye ihtiyacı var ve bu, televizyon işi olabilir.
Tim Cook'u göndermeli: Yahoo Finance'dan Jeff Macke, Cook CEO'luk görevini üstlendiğinden bu yana Apple'ın Wall Street tahminlerini tutturamadığını, dünyayı şaşırtacak ürünler ortaya çıkarmadığını söylüyor. Macke'e göre Apple'ın Cook'u yolcu etmesinin zamanı gelmiş bulunuyor.
Yenilikçi yapısına tekrar kavuşmalı: eWeek'ten Wayne Rash'a göre Apple artık yenilikçi ürünler ortaya çıkaramıyor ve Microsoft, bu konuda Apple'ı geçmiş durumda. Rash, iPhone 5, iPad 4 ve Macbook Air 2012 ile ürünlerini yenilediğini, ancak büyük bir yenilik sunmadığını düşünüyor.
Doruk noktasına geldiğini kabul etmeli: ACG Research'ten David Dines'a göre "Apple uzun dönemli doruk noktasına ulaştı ve bu başarıyı tekrar elde etmeyecek." iPhone 5'in yeni konektörünü ve Bluetooth bağlantısını eleştiren Dines, şirketin ya vizyonerini değiştirmesinin ya da farklı bir iş modeline geçmesinin gerektiğini söylüyor.
Standartları belirlemeye devam etmeli: Steve Wozniak'ın geçtiğimiz günlerde Bloomberg'e yaptığı açıklamalar, "Apple ölüyor" şeklinde tercüme edilmişti. Ancak Wozniak'ın asıl dediği şuydu: "Apple, yeni cihazlarla standart belirlemekte gerçekten de iyi. Apple, bu anlamda hala üstünlüğünü koruyor."