Tablet ve akıllı telefon piyasasında sağlam bir yeri olan Apple'ın, karşısındaki rakiplerinin neden bu kadar zorlandığını hiç düşündünüz mü? Özellikle tablet piyasasında iOS cihazlarının önüne geçilemezken onların yanına yaklaşabilmek bile rakip firmaları oldukça zorluyor.
Aslında Apple, birinciyle ikinci arasında büyük bir boşluk oluşturabilmek için oldukça çalışıyor. Dünyanın en büyük firmalarından olan Apple pek tabi yalnızca teknoloji piyasasında değil tüm piyasalarda sözü geçen bir firma. Apple için çok satan ürünler geliştirmenin yolu, çok iyi ürünler yapmaktan geçiyor. Tabi çok iyi ürünler yapabilmek için de çok iyi donanım parçalarına ihtiyacınız var. İşte Apple bu çok iyi donanım parçalarına sahip olabilmek içi üreticilerle "özel" anlaşmalar yapıyor. Bu özel anlaşmalar sonucunda üreticiler en iyi parçaları Apple'a satıyor. Yani HP veya Nokia'nın iPad'deki ya da iPhone'daki donanımsal parçaları kullanmamasının asıl nedeni o parçalara zaten erişiminin olmaması.
Anlaşmalar her şeyi tetikliyor...
Bu şekilde diğer firmalardan birkaç adım önde başlayan Apple, ürünlerini geliştirirken de diğer firmalardan daha hızlı hareket etmiş oluyor. Yani Apple, eski donanımı deneyip yenisinin nasıl olması gerektiğine karar verirken rakip firmalar ürünlerini geliştirmekte zorluk çekiyor.
Apple ürünlerinin liste başı olmasının diğer bir nedeni ise oldukça havalı olmaları. En azından Apple'ın pazarlama çalışanları ve reklamcıları Apple'ı tüketicinin kafasında havalı bir marka yapmayı başarmışlar.
Tabii başka birkaç neden daha sayılabilir ancak Apple'ın liste başında kendine sağlam bir yer yapmış olmasının asıl ve temel nedenini üretici firmalarla yapmış olduğu "özel" anlaşmalara bağlayabilirz.