Apple, kullanıcılar App Store'dayken gizlice tüm etkinliklerini izlemeye başlamış olabilir. Bu da bazılarının şirketin “gizlilik bir insan hakkıdır” ideallerinden önemli ölçüde saptığından şüphelenmesine neden oluyor.
Mysk takma adını kullanan iki araştırmacı, iOS'un Apple'a, kullanıcıların mağazayla etkileşime girerken nereye dokundukları da dahil olmak üzere App Store ile nasıl etkileşime girdiğine dair ayrıntılı bir günlük gönderdiğini keşfettiğini söylüyor. Bilgi, şirkete gerçek zamanlı olarak bir JSON dosyası aracılığıyla iletiliyor.
Bu yeni keşfedilen izleme özelliği, yakın zamanda mobil uygulama deposuna yeni reklam yerleşimleri sunan Apple'a bağlanabilir. Bazıları ise Apple'ın Mayıs 2021'de iOS 14.6'nın piyasaya sürülmesinden bu yana kullanıcı davranışını bu şekilde izlediğini öne sürüyor.
Apple henüz konuyla ilgili yorum yapmadı, ancak bazı araştırmacılar bu bulguların App Store'da tanıtılan yeni reklam konumlarıyla bağlantılı göründüğünü belirtti. Ekim 2022'nin sonlarında şirket, iOS geliştiricilerine, Bugün sekmesinde ve ayrıca bireysel uygulama listelerinin altındaki "Beğenebilirsiniz" bölümünde kullanıma sunulan yeni uygulamayla ilgili reklamlar hakkında e-posta göndermişti.
Apple, yeni reklam yerleşimleriyle nispeten zorlu bir başlangıç yaptı ve etik olmayan veya alakasız içeriğin (örneğin kumar veya flört uygulamaları) bu yeni yerleşimde göründüğünü ve toplulukta öfkeye yol açtığını iddia eden raporlar oldukça rahatsız edici olmuştu. Apple, bu tür reklamları geçici olarak askıya alarak yanıt verdi, ancak gelecekte bunun değişip değişmeyeceği bilinmiyor. Medya raporlarına göre net olan bir şey ise Apple gelecekte daha da fazla reklam sunacağı.