Apple üst üste ikinci “kötü” çeyreğini yaşadı. Ancak bu noktada “kötü” tanımının göreceli olduğunu belirtmekte fayda var.
Şirketin gelirleri üst üste ikinci çeyrekte de düştü. Ancak Apple halen büyük bir kara sahip gibi görünüyor. Apple’ın yıllardır en büyük gelir kaynakları olan iPhone ve Hizmetler kategorileri, yıl bazında gelir artışı yaşadı. Ancak bu, diğer her kategorideki düşüşleri dengelemek için yeterli olmadı. Mac, iPad ve Giyilebilir Cihazlar / Ev / Aksesuarlar bölümlerinin tamamı, bir yıl önce aynı döneme göre küçüldü. Bu yüzden, Apple’ın toplam geliri yıl bazında yüzde üçlük bir düşüşle 94,8 milyar dolara inerken, 24,2 milyar dolarlık net geliri yüzde birden daha az bir düşüş yaşadı. Çeyreğin Apple için çok kötü olmadığı söylenebilir, ancak şirketin neredeyse her zaman satış ve kar anlamında büyüme yaşadığı düşünülürse, ufak da olsa bu düşüşün dikkat çekici olduğu kesin.
iPhone 14 ile gelen rekor
iPhone 14 ve 14 Pro’nun geçtiğimiz Eylül ayında sunulmasına rağmen, artmaya devam eden güçlü iPhone satışları (yüzde iki artışla 51,3 milyar dolara ulaştı) Mart ayında sona eren çeyrekte rekor kırdı. Son beş yılda istikrarlı bir şekilde büyüyerek şirketin sunduğu diğer tüm ürünleri (iPhone dışında) geçmeyi başaran Apple’ın hizmet kategorisi de 20.9 milyar dolarlık gelirle (yıl bazında yüzde beş artış) başka bir rekora daha imza attı.
Mac satışları bir önceki yılın aynı çeyreğindeki 10.4 milyar dolardan bu çeyrekte yalnızca 7.2 milyar dolara düşerek toplamda yüzde 31 küçülme yaşadı. Bu oran, IDC’nin bir ay önceki tahminlerinde Mac satışları için belirttiği yüzde 40 düşüşten daha az, ancak ilginin büyük ölçüde azaldığına dair genel tahminin halen geçerli olduğu rahatlıkla söylenebilir.
iPad satışları, geçtiğimiz sonbaharda ürün serisinde yapılan büyük güncellemelere rağmen yüzde 13 düşerek çeyrekte 6,7 milyar dolara geriledi. CEO Tim Cook, yatırımcılarla yaptığı bir telefon görüşmesinde hem iPad hem de Mac kategorilerinin bir yıl önceki çeyrek dönemleriyle kıyaslanmasının zor olduğunu, çünkü satışların ürün yenilemeleri, özellikle de M1 iPad Air ve yeniden tasarlanmış, M2 ile güçlendirilmiş MacBook Air sayesinde o zamanlar çok güçlü olduğunu belirtti.
Son olarak, AirPods, Apple Watch ve HomePod serisi gibi ürünleri kapsayan giyilebilir / ev kategorisi yüzde birden daha az bir düşüş yaşadı ve bu alanda da çok kritik bir sorun olmadığına işaret ediliyor.