Apple, sonunda iPhone’lara reklam da koyuyor, ancak bunu çeşitli uygulamalar aracılığıyla yapacak. En azından Bloomberg’den Mark Gurman’ın raporu buna işaret ediyor.
Mark Gurman’a göre Apple, iPhone’lardaki Haritalar, Kitaplar ve Podcast’ler dahil olmak üzere birçok ön yüklü uygulamasında öne çıkarılan içeriklerle “gizli” reklam kampanyası başlayacak.
Apple, aslında benzeri bir reklam modelini App Store’da kullanıyordu. Ancak bunu iPhone’lara entegre edecek olması pek çok kullanıcıyı rahatsız edebilir. Gurman’a göre iPhone kullanıcıları Haritalar uygulamasına girdiklerinde arama sonuçlarının en üstünde Apple’a reklam bedeli ödeyen işletmeleri görebilir. Yazar, benzeri işlevin Apple’ın yerel Podcast ve Kitap uygulamalarına geleceğine de inanıyor.
Gurman, daha da öteye giderek işin içine Apple TV Plus’ın da dahil olacağını söylüyor. Şirketin hem Netflix hem Disney Plus’ın bu yılın sonuna kadar yayına almayı planladığı düşük fiyatlı ancak reklamlı katman modelini hayata geçirecek. Şu anda Apple TV Plus, ayda 4.99 dolar ile reklamsız abonelik planı sunuyorken, buna reklamlı bir seçenek eşlik etmeye başlayabilir. Bunun ilk emareleri geçtiğimiz cuma yayınlanan beyzbol canlı yayınında kendini göstermişti.
Apple’ın reklam konusunda ne kadar ileri gideceğini önümüzdeki günlerde hep birlikte göreceğiz.