Apple, 2001'deki ilk tanıtımından bu yana yirmi yıldan fazla bir süre geçtikten sonra, iPod markasını sonlandıracağını geçtiğimiz günlerde açıklamıştı. 2000'lerin başında Apple'ın büyümesini sağlayan ikonik taşınabilir medya oynatıcısı serisi, artık insanların nostalji dışında pek önemsemediği bir marka olarak tarihin sayfalarındaki yerini aldı.
Peki ama Apple, iPod'u neden "öldürdü?"
Şu ana kadar Apple iPod serisini neden sonlandırdığı konusunda sessiz kaldığı için yalnızca tahmin yapmamız mümkün. Ancak, iPod Touch'ın son on yılda hızla düşen satışlarının, üretimin durdurulmasının temel nedeni olduğunu varsayabiliriz. İnsanların iPod’a ilgilerinin kaybetmesinin arkasında ise birkaç farklı sebep var.
iPod'lar ve diğer taşınabilir MP3 oynatıcılara gösterilen ilgi, akıllı telefonlar piyasaya çıkmadan ve ana akım olarak benimsenmeden önce zirveye ulaşmıştı. Ancak günümüzde gençler dahil neredeyse herkesin müzik dinlemek için kullanabilecekleri bir akıllı telefonu var. Üstelik akıllı telefonlarla gittiğimiz her yerde, internet üzerinden istediğimiz tüm şarkıları kolayca dinleyebiliyoruz. Böyle bir durum söz konusuyken, sadece müzik dinlemek için ek bir cihaz taşımak çoğu kişi için mantıklı görünmüyor.
Evde müzik dinlemek içinse HomePod mini gibi pek çok farklı ürün var ve çoğunun ses komutlarıyla kontrol edilebilmek gibi ek avantajları var.
iPod Touch'ın azalan satışları ve diğer Apple ürünlerinin artan popülerliği, muhtemelen şirketi iPod'un fişini çekmeye iten temel etkendi. Artık var olan çok sayıdaki alternatif seçenek düşünüldüğünde de, şirketin iPod’u sonlandırmasının hem şaşırtıcı olmadığını, hem de mantıksız olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz.