Çin'deki akıllı telefon pazarı, fiyatlar konusundaki duyarlılık ve güçlü yerel markalar nedeniyle üreticiler için zorlu bir mecra. IDC'nin (International Data Corporation) yayınladığı raporlara göre Apple, bu gerçeği zor yoldan öğrenmişe benziyor.
Firma bu yılın üçüncü çeyreğinde pazar payında dördüncü sıradayken, şimdi altıncı sıraya kadar geriledi. Samsung'u dışarıda tutarsak, Apple'ı birkaç adım geriye atanların tamamı, ikinci sıradaki Lenovo, Coolpad, ZTE ve Huawei gibi yerel markalar.
Fiyat ve ulaşılabilirliğin, çoğunlukla Android tabanlı ürünlere olan eğilimin artmasına neden olduğu açık. Ayrıca, Apple'ın yeni bir modeli piyasaya sürmeden hemen önce karşılaştığı durgunluğun da (başka ülkelerde Eylül ayında satışa sunulan iPhone 5, Çin'de 14 Aralık'ta piyasaya sunulacak) bu sonuçta payı var. Bakalım iPhone 5, Appke'ın Çin'deki kötü kaderini değiştirmek için yeterli olacak mı...