Apple'ın mobil uygulama mağazası App Store, 5 Ekim'den itibaren reklam almaya başlıyor. Cupertinolu firma tarafından yapılan açıklamaya göre Search Ads adlı bir programın kapsamında gerçekleştirilecek olan yenilik sayesinde bir uygulama indirmek için App Store'a giren kullanıcılar artık çeşitli reklamlar da görmeye başlayacak. Son birkaç aydır beta versiyonu yayında olan söz konusu Search Ads programının nihai versiyonu yakında iPhone ve iPad'de yerini alacak.
Bu yenilikle birlikte geliştiriciler bir reklam spotu satın alarak kendi uygulamalarının arama sonuçlarında en üstte yer almasını sağlayabilecek. Bu da uygulama geliştiricilere, belirli bir uygulama arayanlara doğrudan erişebilme olanağı sunacak.
Kullanıcılar bir reklamla standart bir arama sonucu arasındaki farkı da, mavi bir vurgu sayesinde görebilecek. Diğer yandan Apple, kullanıcıların bu değişikliğin ardından milyonlarca reklamla karşılaşmaktan endişelenmemelerini istiyor. Zira bu reklamlar, geliştiriciler ne kadar para öderse ödesin, yalnızca ilgili arama sonuçlarında gösterilecek.