Büyük ekran ölçülerinde (68.6 cm - 27 inç ve daha üstü), bu iki marka birlikte %14 pazar payı ile ikinci sıradalar. Her ne kadar pazarın bu segmenti %29.2 büyümüş de olsa, her iki marka birlikte neredeyse segmentteki büyümenin iki katı kadar, % 57.7 oranında büyüdü. MMD ve AOC ayrıca tek tek hacimler açısından da anlamlı bir büyüme kaydettiler, bu oranlar MMD için %53.3 ve AOC için ise %64. AOC ve MMD, birlikte düşünüldüğünde Rusya, Benelüks ülkeleri, Ukrayna, Polonya, İtalya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya'da birinci sırada geliyorlar. Tek başına MMD ise, 27 inç ve daha büyük ekran ölçülerinde Benelüks ülkeleri ve Ukrayna'da birinci konumda.
Genel olarak monitör piyasası ise büyümeye devam ediyor. Bu büyüme, hem yüksek çözünürlüklü (QHD ve UHD), ultra geniş, kavisli ve büyük ölçülü monitörlerin beğenilmesi hem de daha fazla üretkenliği ve kullanım kolaylığını beraberinde getiren yenilikçi teknolojilerin sayesinde gerçekleşiyor. Bir başka kilit etken de sürekli büyüyen oyun sektörü.
Avrupa Pazarlama & İş Yönetimi Direktörü Stefan Sommer, şunları söyledi: "AOC ve MMD (Philips monitörleri) olarak bizler, aralarında tasarım, görüntü kalitesi, ergonomi ve kullanıcı kolaylığının yanı sıra çevreyle dost olma ve sürdürülebilirlik gibi, pek çok farklı alanda, giderek daha fazla yenilikçi özellik üzerinde çalışıyoruz. İşte tüm bu inovasyonlar, hacimdeki büyümeyi beraberinde getirdi. Bizler, tam da bu yüzden her geçen çeyrek piyasadaki varlığımızı artırmaya devam ediyoruz."
AOC, giriş seviyesinde olduğu kadar, üst düzeydeki oyun monitörlerinde sahip olduğu geniş ve yenilikçi ürün portföyü ile de büyülüyor. Üstelik, AOC'nin küçük ve orta ölçekli işletmelere ve kamu sektörüne yönelik hazırladığı profesyonel ekranların büyüyen portföyünün rekabet gücü yüksek ve bu modeller piyasa tarafından da çok beğeniliyor.
MMD, eşsiz, yenilikçi bağlantı çözümleri sayesinde önemli ölçüde büyüme kaydetti. Bu çözümler arasında üretkenliği artıran ve işlevsel USB-C kenetleme istasyonu; "dünyanın en çevre dostu monitörü" gibi çevre dostu çözümler, kullanıcının orada olmadığını tespit edip güç tüketimini %80 azaltan PowerSensor, artırılmış güvenlik için kaldırılabilen, açılır kapanır bir webcam, hem eski hem de yeni cihazları, monitörün USB-C kenetleme istasyonuna bağlamak için "hibrit" USB-C ve USB-A kablosu ve konsol oyuncularına özel, yeni ürün grubu Momentum, bulunuyor.
Türkiye'de, ekonomik zorluklara rağmen, monitör pazarı %18.4 büyüdü. Burada, iki marka birlikte pazarda %12.6 pazar payı ile ikinci sıradalar ve geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla %24.7 büyüme ile gerçekleştirdiler. Tek başına AOC satış hacminde %32.5 büyüme kaydetti.
Büyük monitör segmentinde ise (27 inç ve üstü), AOC ve MMD, ikisi birlikte, üçüncü sırada geliyorlar ve piyasanın % 16.6'sına sahipler. MMD, şu anda %11.8 ile en büyük üçüncü marka konumunda. MMD ve AOC İtalya ve Türkiye Satış Direktörü Berkay Doğan, konuyla ilgili şunları söyledi: "Türkiye'deki monitör piyasası, zor pazar koşullarına rağmen büyüme kaydetti. Her iki markadaki, özellikle de 27 inç ve üstü monitörlerdeki muhteşem ürün grubumuz sayesinde, Türkiye'de müşterilerimiz, bizlere böyle zamanlarda bile iyi stratejilerin kazanabileceğini gösterdiler."