Telefonların pilini ve veri kotasını hızla tüketen bir reklam sahtekarlığı ortaya çıktı. En az iki sahtekarlık keşif firmasının doğruladığı devasa düzenbazlık, Twitter'ın MoPub reklam platformunu kullanan geliştiricilerin reklamlarını değiştirerek işe başlıyor.
Bunun ardından normal görünen banner reklamlarının arkasında videolar otomatik olarak yürütülüyor. Videolar görünmese de, seyredilmiş gibi işaretlendiğinden, dolandırıcılara masum reklamcılar üzerinden para kazandırıyor. Sahtekarlığı ortaya çıkaran firmalardan biri olan Protected Media, Twitter'ın kötü niyetli olmadığını, sosyal devin yalnızca sahtekarlığa alet edildiğini söylüyor. İncelemeler, İsrailli firma Aniview ve alt şirketi OutStream Media'nın sahtekarlığın bir parçası olduğunu gösteriyor.
İncelemeler, kötü niyetli reklamlardaki kodların OutStream tarafından oluşturulduğunu ortaya çıkardı. Bir başka sahtekarlık inceleme firması DoubleVerify, geçen senenin sonlarında AniView'un dolandırıcı videolarla 60 milyon reklam çağrısı yaptığını ortaya çıkarmıştı. Buna karşın Aniview, dolandırıcılığa dahil olduğunu kabul etmiyor. Firmadan Alon Carmel, BuzzFeed News'a yaptığı açıklamada bu işin failinin, platform üzerinde bir hesap oluşturan, OutStream'in tasarladığı banner reklamlarını kullanan bir kötü oyuncu olduğunu söylüyor.
Aniview, bu etkinliği durdurmak için gerekli adımları hemen attığını söylüyor. Aniview'un dolandırıcılıkta parmağı gerçekten de yoksa bile, Android kullanıcıları gelecekte hileli videolara maruz kalmaya devam edecekler gibi görünüyor.