iPhone kullanıcıları oyunlar ve ayrıntılı grafiklere sahip uygulamaları hızlandırabilen "Metal" teknolojisine sahip durumda ve artık benzer bir özelliğe Android kullanıcıları da kavuşacak. Google, yakında Khronos tarafından geliştirililmiş açık kaynak bir grafik standardı olan Vulkan teknolojisini destekleyeceğini duyurdu.
OpenGL yapımcılarının yeni 3D grafik API'si olan Vulkan, geliştiricilere kendi oyun ve uygulamaları üzerinde daha fazla kontrol imkanı verecek. Böylece geliştiriciler bir sürücü kullanmadan doğrudan GPU hızlanmasını kontrol edebilecekler. Bu aynı zamanda enerji tüketimi ve CPU kullanımını da azaltılmış olacak.
Biz muhtemelen Android M sürümünde Vulkan desteğini göremeyeceğiz ancak bu grafik API'sinin 2016 yılında çıkacak bir sonraki sürüme dahil edilebileceği belirtiliyor.