Çin'in akıllı telefon pazarında önemli bir potansiyel taşıdığı aşikar. Bunu son zamanlarda teknoloji devlerinin yaptığı atılımlardan da anlayabiliriz. Nokia'nın özellikle Çin ve Hindistan gibi potansiyeli yüksek pazarları düşünerek çıkardığı Lumia 510 ve Lumia 920T buna örnek. Ayrıca Apple'ın da iPhone 5'i yakın zamanda Çin'de de duyuracağı biliniyor.
Ancak hiçbiri, bu pazarda sazı tek başına eline alan Android'i geçecek gibi durmuyor. Zira Beijing'in Uluslararası Analizler raporuna göre Android, geçtiğimiz bir yıl içinde yüzde 58 olan pazar payını, yüzde 90,1'e çıkardı. Üstelik buna, yine birçoğunun Android kullandığı "çakma" markalar da dahil değil.
Android'in adeta at koşturduğu Çin'de, Symbian'ın pazar payı düşmeye devam etti ve yüzde 2,4'e kadar gerileri. iOS ve Windows Mobile'ın da pastadan edindiği pay çok düşük seviyelerde kaldı. Apple'ın yüksek fiyat politikası, bu durumu tersine çevirmenin en büyük engeli olarak görünüyor. Çinli vatandaşların bir ayda elde ettiği düşük gelirleri düşünürsek, bu bir süre daha devam edeceğe benziyor.
Örneğin Çin'de Android cihazların ortalama fiyatı 223 dolar iken, iOS cihazlarda bu fiyat 725 dolara kadar çıkıyor. Ancak Çin'in sürekli gelişen ve aylık gelirlerin de hızla yükseldiği bir ülke olduğu düşünüldüğünde, Apple ve Nokia'nın bu pazardan neden vazgeçmek istemediklerini anlayabiliriz.