Google'ın mobil sayfaları hızlandırmayı amaçlayan AMP projesi, ilk başta sadece haber sitelerini hızlandırmayı amaçlıyordu. Dahası arama sonuçlarında yalnızca "Top Stories" bölümünde AMP bağlantılarını görüyorduk. Şimdi ise firma, AMP destekli sayfaları normal web sonuçlarına taşımaya başladı.
AMP sayfaları, normal, AMP olmayan sayfalara göre 4 kat daha hızlı açıldığı gibi, on kat daha az veri kullanıyor. Bunun yanı sıra AMP sayfalarının hızını bir kez gören bir kullanıcının, bir dahaki aramalarında AMP sonuçlarına tıklama olasılığı önemli ölçüde yükseliyor. Bir web sayfasının AMP sürümünün olup olmadığını, arama sonuçlarında yanında görünen küçük simge yoluyla anlayabiliyorsunuz.
Google, şimdiye kadar 600 milyonun üzerinde AMP sayfasını indekslemiş durumda (Temmuz'da bu sayı 150 milyondu). Küçük bir sürpriz ise Microsoft'un arama motoru Bing'in Android ve iOS'ta arama sonuçlarında AMP sonuçlarına yer vermesi.