Bir kamyon taşımacılığı şirketi, sektörde yaşanan sürücü sıkıntısı devam ederken, sürücü sayısını artırmak için video oyunu simülatörü oyuncularına hitap etmeye başladı. Kısa bir süre önce Schneider National, oyuncuları kamyon sürerken iş yönetimi becerilerini geliştirmeye teşvik eden popüler bir oyun olan American Truck Simulator’daki oyun içi reklam panolarında görünen reklamlar yayınlıyor.
NPR’nin bildirdiğine göre, American Truck Simulator oyuncuları, Mayıs ayı itibariyle 80.000’den fazla kamyon sürücüsünün azaldığını kamyon şoförü sıkıntısına bir cevap olabilir. Simülasyon oyunu geliştiricisi SCS Software, bir blog gönderisinde yeni reklamların “oyunlarımız ve otomotiv endüstrisi için değerli bir şey” sunacağına inandıkları bir deneme aşamasının parçası olduğunu söyledi.
Schneider, olası bir işe alım kampanyası hakkında SCS ile görüştüğünde, yazılım şirketi, simülatörün hem keyifli hem de kapsayıcı olabileceği bir ortam yaratacağını umduğunu söyleyerek kabul etti. Oluşturulan yapı, teorik olarak oyuncuları şirkete gerçek dünya kamyon şoförleri olarak katılmaya ikna edecek işe alım ilanlarını oyun içi reklam panolarına getiriyor.
COVID-19 salgınının etkisi devam ediyor
Schneider'in sürücü alımına yaklaşımı, diğer kamyon taşımacılığı şirketlerinin çalışanlarını işe almak ve olası sürücüleri yollara dönmeye ikna etmek için alternatif seçenekler bulmasıyla ortaya çıkıyor. Sürücü sıkıntısının 2031 yılına kadar iki katına çıkacağını tahmin eden Ottawa Kooperatif Birliği’ne (OCA) göre, Covid-19 salgını sürücü sayısını büyük ölçüde etkiledi.
OCA’nın yakıt yöneticisi Judd Perry, NPR’ye “COVID, kamyon sürücülüğü yapan baby boomer neslini adete kovdu ve birçoğu işlerinden ayrıldı” dedi ve devam etti: “ve şimdi bu neslin devasa göçü gerçekleştiği için, onların yerini alacak kimse yok.”
Kamyon taşımacılığı sektörü, 7000 dolara kadar çıkabilen eğitim masrafları gibi zorluklarla ve eğitilen sürücülerin daha sonra daha büyük şirketler tarafından işe alınabilmeleriyle ciddi sorunlar yaşıyor. Maaşlar ve yan haklar ile ilgili pek çok sıkıntı da insanların bu sektöre yaklaşmasını engelliyor.
Şimdi Schneider’in daha genç bir demografiye hitap etme girişimi, Baby Boomer neslinin karşılaştığı sorunlarla mücadele edebilir. Kamyon sürücülerinin daha önce 21 yaşında veya daha büyük olması gerekiyordu, ancak ABD’de Kasım 2022’de yasalaşan bir yasa ile, ticari ehliyete sahip kamyon sürücüleri için yaş sınırını 18’e düşürüldü ve bu da Schneider’in American Truck Simulator oyuncularını işe alma çabasını potansiyel olarak kazançlı hale getirebilir.
SCS blog yazısında, “Bu değişikliği fark edenlerden aldığımız olumlu geri bildirimler, fırsatları keşfetmeye ve geleneksel reklamcılığın ötesine geçen anlamlı görsel varlıklar sağlamaya devam etmemiz için bize ilham verdi” diye yazdı ve devam etti: “Birlikte, daha kapsayıcı ve amaçlı bir oyun dünyası yaratabiliriz ve bu ortaklığın bizi gelecekte nereye götüreceğini görmek için son derece heyecanlıyız.”