İşlemci devi AMD, dizüstü bilgisayarlarda kullanılan testlerin hatalı olduğunu belirtti. AMD'nin açıklamasına göre mevcut test yazılımları hem hızı, hem de pil ömrünü ölçmekte yetersiz.
AMD'nin sözleri öncelikle Intel'i eleştirerek başladı. AMD'nin global ürün pazarlama bölümünün başkan yardımcısı Leslie Sobon "Perakende bir mağazaya girdiğinizde, PC'lerin beyaz eşya gibi satıldığını görürsünüz. İnsanlara bir eğlence cihazı satın aldıklarını anlatmak için hiç çaba gösterilmez" diyor. Sobon, araştırmaların ışığında müşterilere teknolojileri açıklamanın ya da tamamen anlamalarına gerek olmadığını telkin etmenin çok hassas bir dengesi olması gerektiğini belirtiyor.
Sözlerinin devamında Intel'in işlemcileri bütün diğer parçaların ötesinde bir kahraman ve odak noktası haline getirdiğini, ancak kullanıcıların genelinin işlemciler hakkında eskisi kadar çok şey bilmediğini söylüyor. Intel'in bu alanda büyük paralar harcadığını ve bugüne kadar faydasını gördüğünü ama bu davranışın OEM'lere bir faydası olmadığını belirtiyor. Sobon'a göre Intel hala 1995'teki gibi reklam yapıyor.
AMD benchmarkları değiştirecek
Sobon daha sonra dizüstü testleri meselesine geri dönerek, AMD'nin 2009'un son çeyreğinde 3Dmark06 benchmark yazılımını kullandığını aktardı. Ancak gelecek yıl, cep telefonlarında uygulanan sistemin bir benzerine geçeceklerini, dizüstü bilgisayarların gerçek kullanımdaki pil ömrünü ölçerek kullanıcılara aktaracaklarını belirtti. Bunun sonucunda ortaya çıkan rakamlar elbette sentetik testlerde görünenden daha düşük ama daha gerçekçi olacak.
AMD'nin sözlerinin başında Intel'in pazarlama stratejisinden bahsetmesinin de sebebi bu. Sobon, 1995'ten kalan pazarlama anlayışını değiştirerek, kullanıcılara gerçek bilgiler vereceklerini belirtiyor. Ayrıca AMD, yakın gelecekte kullanıcıların daha kolay anlayacağı bir test sistemi geliştirmek istiyor. Bu sistemin amacı kullanıcılara oyun oynarken, video düzenlerken veya ofis programları kullanırken ne kadar süreleri olduğunu doğru bir şekilde aktarmak.
AMD'nin amacı kullanıcılara aldıkları dizüstü bilgisayarı kullanırken, gerçekten de kutuda yazan süreyi sağlamak. Bu da AMD'ye göre tüketicilerin markaya olan güvenini arttıracak, tercih yapmayı kolaylaştıracak.