Amazon, Black Friday'den sadece saatler önce, alışveriş yapanları etkileyen bir veri ihlaliyle karşılaştığını itiraf etti. Müşterilere gönderilen e-postada "teknik bir hatanın" bu ihlale neden olduğunu bildirdi.
Müşteriler, Amazon Müşteri Hizmetleri ile iletişim kurduklarını ve bu durumun bir "teknik hata" nedeniyle ve "yanlışlıkla" meydana geldiğinin açıklandığını söylediler. Türkiye de dahil olmak üzere birçok ülkedeki sosyal medya kullanıcıları e-posta hakkında paylaşımlarda bulunsa da, tam olarak kaç müşterinin ihlalden etkilendiği bilinmemekte.
Amazon, sorunun çözüldüğünü belirterek, "Bu müşterilerin yaptığı bir şeyin sonucu olmadığından şifrelerini değiştirmelerine ya da başka bir işlem yapmalarına gerek yoktur." şeklinde bir açıklama yaptı.
Şirketin İngiltere basın ofisi de e-postanın gerçek olduğunu belirtti ve sosyal medya siteleri aracılığıyla "Sorunu düzelttik ve etkilenen müşterileri bilgilendirdik." şeklinde paylaşımlarda bulundu, ancak daha fazla bilgi sunmadı. Geçen aylarda bir çalışanın müşteri verilerini sattığınının anlaşılması üzerine meydana gelen olaylara ait detaylar bir ay sonra ortaya çıkmıştı.
İhlalin ayrıntılarına bağlı olarak Amazon, GDPR yasaları kapsamında büyük bir para cezasıyla karşı karşıya kalabilir.