Birçok teknoloji markasının en önemli hedeflerinden bir tanesi tabii ki büyük satışlar yapmak. Ama satış sonrası verilen destek de, müşteri memnuniyeti açısından son derece önemli...
ForeSee'nin her yıl düzenli olarak yaptığı "Tatil dönemi online satış memnuniyeti içeriği" isimli araştırmasının bu yılki birincisi, topladığı 88 puan ile Amazon oldu. Bu birincilik ile Amazon, sekiz yıl üst üste birincilik sırasında bulunmayı başarmış duyrumda. Foresee'ye göre bu birincilikteki en büyük pay, Amazon'nun sahip olduğu ürün çeşitliliği.
ForeSee'nin başkanı ve aynı zamanda CEO'su olan Larry Freed'e göreyse herhangi bir firmanın, bunca süredir birinciliği elden bırakmayan Amazon'nun yakınından geçmesi bile mümkün değil. Yaptığı bir açıklamadaysa tüm firmaların tıpkı Amazon'nun yaptığı gibi müşteri memnuniyeti üzerinde çalışması gerektiğini savunan Freed, 2012 yılının Amazon için inanılmaz olduğunu sözlerine ekledi.
Dünya devlerinden birisi olan ve aynı zamanda büyük miktarda kullanıcıya sahip olan Apple tarafındaysa durum bir hayli kötü gidiyor. Geçen yıl kendisi için biçilen 84 puandan 80'e gerileyen firma, aynı zamanda son dört yılın en büyük düşüşünü yaşıyor. Bu düşüş onu ForeSee'nin sıralamasındaki ilk on barajından da düşürmüş durumda. Freed Apple tarafında yaşanan bu önemli düşüşün aslında genel olduğunu iddia ediyor zira kendi hesaplarına göre birçok büyük firma, kullanıcı tatmini konusunda kayda değer miktarda puan kaybetmiş bulunuyor.