Mağazaları dijital dünyadan gerçek hayatın içine taşan Amazon, dışarıda dolaşırken rakiplerden alışveriş yapmanızı pek istemiyor. Bu kapsamda firma, Amazon'un mağazalarında dolaşırken rakiplerin ürünlerini internetten satın almanızı engelleyecek bir patent almayı başardı.
Firmanın yeni patenti "fiziksel mağaza veya perakende satış noktasında çevrimiçi satın almayı kontrol etme" başlığını taşıyor. Patent, Amazon'un sahibi olduğu bir mağazada (Amazon Books ve yakında Whole Foods dahil olacak) Wi-Fi bağlantısı kullananların web gezintisinin izlenmesini ve rakip sitelerdeki gezintinin engellenmesini tarif ediyor.
Ancak burada bir ironi yatıyor. Müşterilerinin diğer mağazaları gösterişli sergilere dönüştürmelerini Amazon'un kendisi sağlamıştı. Firma, 2010'dan bu yana kendi sohbet uygulamalarında bir barkod tarama işlevi sunuyor. Hatta ürün tanıma özelliği yakın zamanda geliştirildi ve ürünü sadece kameraya göstermek yeterli hale geldi.
ZDNet'in de söylediği gibi engeli aşmak ve ürünleri karşılaştırmak için müşterinin Wi-Fi yerine mobil bağlantıya geçiş yapması yeterli olabilir. Ve tabi ki bir patentin varlığı, onun kullanılacağı anlamına gelmeyebiliyor.