Facebook'un karşısına Orkut'tan sonra ikinci defa çıkan Google, yine istediği başarıyı elde edememekten yakınıyor. İlk açıldığında, davetiye sistemi ile yola çıkan ve ardından sistemi herkese açan Google+, yapılan ölçümlerde ciddi oranda kan kaybetmeye başlamış gibi görünüyor. 20 Eylül tarihinde herkesin kullanımına açılan Google+, ilk rüzgarın ardından aktif kullanıcılarının yüzde 60'ını kaybetti. Burada bahsedilen oran üye sayısı değil ancak görünen o ki, Gopgle+'a üye olanların büyük kısmı, artık bu sosyal ağa pek fazla "takılmıyor."
Facebook'un 850 milyonu aşan aktif kullanıcısı olduğu düşünüldüğünde, Google+'ın alması gereken daha çok yol olduğunu görüyoruz. Google'ın CEO'su Eric Schmidt ise iyi yolda olduklarını ve geliştirme amaçlı adımlar attıklarını belirtiyor. Bunlara örnek olarak da Google'da her aramanın sonucunun yanına +1 koyarak bir sinerji oluşturmaya çalıştıklarına işaret ediyor.