Daha fazla insanın klasik saatler yerine akıllı saatleri tercih etmesi ile beraber, özellikle İsviçreli ünlü saat üreticileri zor durumda kalmaya başlıyor. Strategy Analytics'in yeni araştırmasına göre geçtiğimiz çeyrekte akıllı saatler ilk defa klasik saatleri geçti. Akıllı saatler 2014 yılı dördüncü çeyreğine göre yüzde 315.6 artış yaşayarak 8.1 milyon üniteye ulaşırlarken, klasik saatler yıl bazında yüzde 4.8 düşüş yaşayarak 7.9 milyon üniteye indi.
Her ne kadar Strategy Analytics ürün dağıtım tahminlerini açıklamamış olsa da, IDC ve Juniper Research'ün daha önceki raporları, yakın zamandaki büyümenin temel olarak Apple Watch sayesinde olduğunu söylüyor. Yakın zamandaki raporlara göre Apple Watch, akıllı saat dağıtımlarının yarısından fazlasına sahip durumda. Marketin geri kalanı ise Android Wear saatler (IDC'ye göre yüzde15), Pebble saatler (yüzde 8.6), Samsung'un Tizen tabanlı Gear saatleri (yüzde 8.2) ve daha küçük firmaların saatlerinden oluşmakta.
Bu arada klasik saatlerin düşüşü de geçen zaman içerisindeki raporlarda rahatlıkla görülebiliyordu. Her geçen ay, daha fazla kötü haber getirmekteydi. Marketin hiçbir kısmı bu düşüşten kurtulamazken, Swatch gibi 200 dolar ve 500 dolar aralığı en fazla etkilenen bölümdü.
Klasik saat üreticileri, akıllı saat tehlikesine kendi teknoloji destekli ürünleri ile cevap vermeye çalışsalar da sonuçlar pek parlak gözükmüyor. Örneğin Swatch, o kadar da akıllı olmayan bir saatin reklamı ile aylar geçirirken, Tag Heuer'in ilk Android Wear çalışması, temelde mekanik saat olan bir ürün ile sonuçlanmıştı. Strategy Analytics'in söylediğine göre bu çabalar, geçtiğimiz çeyrekte akıllı saat marketinin sadece yüzde 1'ini oluşturmaktaydı.
Her ne kadar klasik saatlerin ortadan kalkmaları yakın bir olasılık gibi gözükmese de ve Apple Watch Edition gibi pahalı akıllı saatlerin gerçekten lüks klasik saatler ile yarışıp yarışamayacağı henüz belli olmasa da, akıllı saat alanındaki bu patlama, saat üreticileri için bir uyarı olarak algılanabilir...