Akıllı saat pazarı önemli yeniliklere sahne olsa da satış rakamları açısından geçtiğimiz aylarda pek de parlak bir tablo çizmiyor. IDC tarafından yayınlanan verilere göre akıllı saat satışları 2016'nın üçüncü çeyreğinde geçtiğimiz yıla göre yüzde 52'lik bir düşüş yaşadı. Apple bu alanda liderliğini korusa da firmanın akıllı saat satışları yüzde 72 oranında düşerek 1.1 milyona kadar geriledi. Samsung'un akıllı saat satışlarında bir değişiklik söz konusu olmazken Lenovo ve Pebble tarafında ise cihaz satışlarında keskin bir düşüş yaşandı.
Verilere dair ilginç bir ayrıntı ise en yukarıdaki beş firma arasında satışlarını arttırmayı başaran tek oyuncunun Garmin olması. Firma satış rakamlarını 600 binin üzerine çıkarmayı başardı.
Peki bu sonuçlar endüstri açısından gerçekten endişe verici mi? Aslında pek de değil. Yaşanan sorunun en önemli nedeni zamanlama. Zira birçok üretici yeni saatlerini geçtiğimiz yaz tanıttı ve dolayısıyla bir sonraki yıla dair sunabilecekleri yeni bir cihaz yok. Örneğin orijinal Apple Watch 2015'in üçüncü çeyreğinde piyasaya sürülmüştü ama Series 2 için aradan uzun bir süre geçmesi gerekti.
Akıllı saatlere duyulan ilgide bir azalma olması da muhtemel, fakat dönemsel anlamda bazı geliştirme ve ilerlemelerin yaşanacağını tahmin etmek de zor değil. Ayrıca akıllı saat pazarının halen yolun başında olduğunu da söylemek gerekiyor.