Airbus, şirketin uçakların uçma biçiminde devrim yaratabileceğini düşündüğü yeni bir tür deneysel kanadı test ediyor. Yeni kanat modeli ilk kez 6 Kasım'da Fransa'daki Toulouse-Blagnac Havaalanı'ndan havalandı.
Testlerin başarılı olması halinde Airbus, uçakların kanatlarını kullanma biçimlerini geliştirerek yakıt tüketimini azaltmalarını sağlayacak devrim niteliğinde bir yol bulabilir. Airbus, projenin gelecekteki tüm uçaklar için kanat aerodinamiğini ve performansını iyileştirecek ve optimize edecek teknolojileri hızlandırmaya ve uygulamaya odaklandığını belirtiyor.
Our ⚪️🔵 flying demonstrator, the #eXtraPerformanceWing, has taken off for the first time - kicking off a series of flight tests to explore new features and technologies that could help reduce fuel burn.
— Airbus (@Airbus) November 6, 2023
What’s next? The integration of innovative new wings inspired by nature.… pic.twitter.com/GADBCqhIcz
Airbus, Citation VII model uçağını, şirketin uçaklarının CO2 emisyonlarını azaltmaya yardımcı olması için yeni motor çözümleri ve konfigürasyonlarıyla uyumlu olduğunu söylediği yeni deney kanadıyla donattı. Benzinde kullanılanlar gibi fosil yakıtların yakılması, gezegenimizin yaşadığı iklim değişikliğini tetiklemeye devam ediyor ve Airbus, insanlığın farklı endüstrilerinin yarattığı emisyonları azaltmak için bazı adımlar atmaya çalışan birçok şirketten sadece biri.
Şirket, deneysel kanatlarda tam olarak neyin yeni olduğunu ya da gerçekten başarılı olmaları ve daha fazla kullanılmaları halinde karbon ayak izini ne kadar düşüreceğini paylaşmadı. Ancak bu, Airbus'ın uçaklardan kaynaklanan emisyonları azaltmak ve onları daha yakıt tasarruflu hale getirmek için üzerinde çalıştığı birçok projeden sadece biri.
Yeni kanat deneyinin ayrıntılarını bilmesek de şirketlerin uçak gibi devasa araçlarda yakıt kullanım miktarını azaltmanın daha iyi yollarını aradıklarını görmek sevindirici. Özünde bunlar yakıt maliyetini düşürme ihtiyacından kaynaklanıyor olsa da iklim değişikliği açısından da olumlu bir gelişme.