Statcounter’ın Ağustos 2024 raporuna göre, Google Chrome tarayıcı kullanım oranları ile hala kendi ulaşılamaz bölgesinde varlığını sürdürüyor.
Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, masaüstü tarayıcı pazarında Google Chrome %64,54 pazar payıyla en popüler seçim olmaya devam ediyor. Tarayıcı, Ağustos 2024’te 0,18 puan kaybetmesine rağmen, bir önceki yıla göre 1,01 puanlık bir artış (Ağustos 2023'te %63,53'tü) göstermiş durumda.
%15’in altında kalan diğer tarayıcılara baktığımızda ise, şu anda %13,78’e (bir önceki aya göre +0,03 puan) sahip olan Microsoft Edge’in dünyanın en popüler ikinci tarayıcısı konumunda olduğunu görüyoruz. Edge, aylık bazda büyük bir büyüme göstermese de, yıllık 2,63 puanlık büyüme ile daha etkileyici bir görünüm çiziyor.
Üçüncü sırada Apple’ın macOS’a özel masaüstü tarayıcısı Safari bulunuyor. Statcounter, Safari’nin Ağustos ayında 0,3 puan daha kazanarak %9,4’e ulaştığını ve Firefox, Opera ve diğer tarayıcılarla arasındaki farkı açtığını bildiriyor.
Firefox %6,65 (+0,01 puan) ile dördüncü sırada ve Opera %2,43 (-0,03 puan) ile ilk beş masaüstü tarayıcısı listesini tamamlıyor.
- Google Chrome: %64,54 (-0,18 puan)
- Microsoft Edge: %13,78 (+0,03 puan)
- Apple Safari: %9,4 (+0,3 puan)
- Firefox: %6,65 (+0,01 puan)
- Opera: %2,43 (-0,03 puan)
Mobil tarayıcılarda durum ne?
Tarayıcı pazarının mobil tarafında ise Microsoft Edge’in yalnızca %0,45 (+0,04 puan) paya sahip olduğu görülüyor. Mobil tarayıcıların Ağustos 2024 kullanım oranları şu şekilde:
- Google Chrome: %66,2 (-0,25 puan)
- Apple Safari: %23,26 (-0,05 puan)
- Samsung Internet: %4,13 (-0,06 puan)
- Opera: %2,04 (+0,17 puan)
- UC Browser: %1,78 (+0,12 puan)