Adobe, Photoshop'un ücretsiz bir web sürümünü test etmeye başladı ve uygulamayı daha fazla kullanıcıya tanıtmanın bir yolu olarak hizmeti herkese açmayı planlıyor.
Şu anda şirket, kullanıcıların ücretsiz bir Adobe hesabı ile Photoshop'a web üzerinden erişebildiği Kanada'da testlere başlamış durumda. Adobe, hizmeti "freemium" olarak tanımlıyor ve bazı özellikleri sadece ödeme yapan abonelere sunacak. Ancak Adobe'nin Photoshop'un temel işlevleri olarak kabul ettiği şeyleri gerçekleştirmek için yeterli aracı ücretsiz olarak sağlayacağı belirtiliyor.
Adobe'nin dijital görüntülemeden sorumlu Başkan Yardımcısı Maria Yap, "Photoshop'u daha fazla insanın denemesi ve ürünü deneyimlemesi için daha erişilebilir ve kolay hale getirmek istiyoruz" dedi.
Adobe, Photoshop'un web sürümünü ilk olarak Ekim ayında yayınlayarak, uygulamanın temel düzenlemeleri yapmak için kullanılabilecek basitleştirilmiş bir halini sundu. Katmanlar ve temel düzenleme araçları bulunuyordu, ancak hizmet, uygulamanın tüm özelliklerini içermedi. Bunun yerine, Adobe bu hizmeti öncelikle bir işbirliği aracı olarak tanıttı. Yani bir sanatçının bir görüntüyü başkalarıyla paylaşması, bazı açıklamalar bırakması ve birkaç küçük ince ayar yaptıktan sonra geri vermesi için bir yol olarak görülüyordu.
Adobe'nin amacı, Photoshop'un web sürümü ile uygulamayı daha erişilebilir hale getirerek tam sürüm için ödeme yapmak isteyecek kullanıcıları potansiyel olarak uygulamaya çekmek şeklinde tanımlanabilir. Şirket, Fresco ve Express dahil olmak üzere bir dizi mobil uygulamasıyla da benzer bir yol izledi. Photoshop'un web sürümü, okullarda yaygın olarak kullanılan Chromebook'lara kadar şirketin en güçlü araçlarından birini kullanma imkanı tanıdığı için özellikle önemli bir seçenek olarak da öne çıkacak.
Adobe, freemium sürümünün ne zaman geniş çapta piyasaya sürüleceği konusunda ise henüz bir bilgi vermiş değil.