2-3 Eylül de İstanbul da düzenlenen AdColony Intelligence Summit 2019 etkinliği, dünyanın önde gelen şirketlerinin medya ajansı temsilcileri, reklam verenler ve marka temsilcileri ile yerli ve yabancı konuşmacıları ikinci kez bir araya getirdi.
Latin Amerika'dan Avrupa'ya, Orta Doğu'dan Afrika'ya 5 kıtadan 25'ten fazla ülkeden İstanbul'a gelen 250'si yabancı toplam 650 dijital lider, online reklamcılığı masaya yatırdı ve deneyimlerini paylaşma fırsatı buldu. ACIS'19 katılımcıları Unilever, Nestle, Lexus, Heineken, Visa, McDonald's, LG, Nissan, Disney, LEGO gibi reklam verenler ve Group M, Carat, Initiative gibi medya ajanslarının üst düzey yöneticileri ve medya karar vericileri ,etkinlik kapsamında dijital dünyanın bugünü ve geleceğini de en ince detayına kadar konuştu. Son yıllarda tüm gözlerin dijital reklamcılığa çevrilmesi ile birlikte Türkiye ve dünyada dijital reklam harcamaları gün geçtikçe artığının altı çizildi, fark yaratmanın giderek zorlaştığı dijitalde markalar trendleri takip ederek hedef kitlelerine ulaşmanın yeni yollarını ACIS'19 da anlattı.
3 kıtada 25'den fazla ülkeyi Türkiye ofisinden yöneten Adcolony EMEA ve LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer zirve sonrası yaptığı açıklamada;
"AdColony Türkiye Ofisi olarak geçtiğimiz sene ilkini gerçekleştirdiğimiz etkinliğimizin ikincisini bu sene de, daha büyük ölçekte tekrar gerçekleştirmek bizim için gerçekten gurur verici. Dünyada adından söz ettiren önemli marka ve temsilcilerini küresel ölçekte bir çatı altında tekrar İstanbul'da ağırlamak hem bizim için hem de Türkiye için büyük önem taşıyor. Geçen yıl ki tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim ki, etkinliğe 250'nin üzerinde yabancı marka temsilcisinin katılıyor olması, önümüzdeki günlerde özellikle dünya çapında medya bütçe kaynaklarının Türkiye'ye akabilmesinin önünü açan çok önemli bir gelişme . Bundan sonra burada ki büyümemizin hızlanacağına inanıyorum. Bu büyüme yeni istihdam yaratma açısından da çok sevindirici. Türkiye Ofisi olarak böyle bir zirveye imza attığımız için çok mutlu ve gururluyuz.". dedi
Bu sene ikincisi gerçekleşen etkinliğin heyecan veren konu başlıklarıdan bazıları şöyle idi;
- İçerik Pazarlamasının Önemi
- Reklamda Sahtecilik
- Dijital Hikaye Anlatıcılığının Kodlarını Kırma
- Doğru Amaç ve KPI Odaklı Ölçümleme
- Programatik Dünyanın Yarını ve Yarından Sonrası
- Lokal vs Global Marketler
- LinkedIn Profilinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?
Etkinlik boyunca yaptıkları konuşmalar ve katıldıkları paneller ile sektörün önde gelen konularına ışık tutan şirketler arasında Oracle, IAB, Adjust, Mindscapes, Kantar Millward Brown, Nielsen, OnDevice Research ve LinkedIn yer aldı.
Adcolony Intelligence Summit sahnesinde yapılan konuşmalara ek olarak dijital düşünce liderleri panellerde fikirlerini paylaştılar. İki günün dikkat çeken konuları arasında programatik reklamcılık ve reklamda sahtecilik vardı.
Bazı konuşmacıların panellerden alınan cümleleri ise şöyle ;
Cadreon Brazil Managing Director'u Guilherme Assumpcao: "Her yeni teknolojiye ayak uydurmak zordur. Dolayısıyla teknoloji vadettiği her şeyi gerçekleştirebilir. Önemli olan bu alanda çalışan insanların yeterli bilgiye sahip olup teknolojiyi uygulayabilmesi."
Carat Head of Digital and Data Mark Brown: "Programatik gelişti ve kişiselleştirmeyi vaat etti. Cihazın arkasındaki insanları daha iyi hedefleyebiliyor ve gerçekten ulaşabiliyorsunuz. görüntülenmeye odaklanmanız sağlanıyor."
Heineken SA Senior Media Manager'ı Cuan Bergman: "Amaca dayalı yaklaşım çok önemli bir hale geldi. Öte yandan markaların insanların hayatında nasıl bir algı yarattığını bilmemiz gerekiyor. Veri, geleceğimizin anahtar kelimesi olacak."
IAB UK Digital Ad Standards Manager'ı Keren Tal: "Marka güvenliğini standart haline getirmeye çalışıyoruz ve iş birliğine ihtiyaç duyuyoruz. Marka güvenliği, şirketlerde değişkenlik gösteriyor. İletişimlerimizde şeffaf olmaya çalışıyoruz."
Chief Media Officer TBWA Nüzhet Algüneş: "Uluslararası çapta reklamların %75'i Amazon ve Google'a gidiyor. 180 milyar dolar televizyon aboneliğine harcanıyor. Bu da yayının serbest olduğu mecradan ücretli olduğu mecraya kaydığını gösteriyor.
CEO at Mindshare Turkey, Bülent Yar: "Danışman firmalar kendi iş tanımlarını değiştirmeyeceklerdir. Danışman firmalar halihazırda medya satın almalarını uyguluyorlar. Ben yaratıcılığa inanıyorum. Gün sonunda kilit nokta yaratıcılık oluyor
Etkinliğe Katılan Global Medya Liderleri ACIS19 Hakkındaki Görüşlerini Şöyle Paylaştılar;
Digital Strategy & Innovation Director of Tempo OMD, Georgia Zacharaki: "Muhtes¸em bir etkinlik! Hatta bence gec¸en yılki etkinlikten bile daha iyi.
Head of Digital Transformation at Hearts & Science, Stacy Fisher: "İki gün süren bu etkinlikte, dünyanın farklı yerlerinden gelen katılımcılar ve birçok ilginç konuşmacı var. Dijital sektörü şekillendiren insanlarla bağlantı kurmak ve farklı bakış açılarını anlamak için gerçekten harika bir yol. Bu seneki etkinliğe katıldığım için çok mutluyum.
Associate Media Director & Data Lead of UM MENA, Abdelnabi Alaeddine: "Ben geçtiğimiz sene de etkinlige katılma şansı yakalamıştım. Bir çok marka, geçen yıl düzenlenen etkinlikten sonra mobil yatırımlarını arttırdı ve yatırımlarından daha iyi geri dönüş almanın yollarını öğrendi.