En popüler video paylaşım sitesi YouTube, her gün milyonlarca kullanıcıya hizmet veriyor. Seveni olduğu kadar sevmeyeni de olan siteye, pek çok ülke yasak getirmesine rağmen, kullanıcılar alternatif yöntemlerle siteye girmenin yollarını buluyorlar.
Geçenlerde Bill Gates'in 33 milyon dolarlık yardım topladığı sıralarda, YouTube'un düzenlediği başka bir kampanya ile sadece 10 bin dolar toplayabilmesi de pek çok çevre tarafından, sitenin bu konuda başarısız olduğu şeklinde yorumlanmıştı. Fakat uluslar arası finansal hizmet şirketi Credit Suisse bunun sebebinin YouTube'un cimri olmasından değil, ciddi maddi sıkıntılar yaşıyor olduğundan kaynaklanabileceğini söylüyor.
Analistler sitenin her saniye ortalama olarak 30 milyon Mbit trafik ürettiğini tahmine ediyorlar. Her gün eklenen yüzlerce yeni videoyu da hesaba katınca, YouTube'un veri depolama ve trafik ihtiyacının son derece yüksek olduğu ortaya çıkıyor. Credit Suisse sitenin yıllık 240 milyon dolarlık reklam geliri olmasına rağmen, başarısız bir iş modeline sahip olduğu için yıllık masrafının ise 711 milyon dolara ulaştığını tahmin ediyor. Bu YouTube'un yıllık olarak neredeyse yarım milyar dolar zarar ettiği anlamına geliyor.