Yeryüzünde Facebook'un adını duymayan insanların sayısı giderek azalıyor. Belki hepimiz aktif olarak kullanmıyoruz, ancak birçoğumuzun Facebook hesabı var. Peki Facebook üyelerinin çoğunun dokuz kategoriden birine denk geldiğini biliyor muydunuz? Optify'nin paylaşımı sayesinde hangi kategoriye ait olduğunuzu belirleyebilirsiniz.
İşte 9 Facebook kullanıcısı tipi!
1. İşsiz avcı
Bu tür kullanıcılar, eski sevgilisinin peşini asla bırakmaz, Facebook'a günde en az 14 kere oturum açarlar. Göremedikleri profillere ulaşmak için bazen arkadaşlarının Faceobook hesabından da giriş yaparlar.
2. Çocuk takibi
55 ve üzeri yaş grubundaki bu tür kullanıcılar, özenle çocuklarının duvarlarında yazdıklarına yorum yaparlar. Ekledikleri toplam arkadaş sayısı 110-120 civarlarındadır. Facebook'un profil bölümünde çocuklarını özenle seçmişlerdir.
3. Acemi kullanıcı, 532.243 gönderiyi beğendi
Her şeyi beğenip, her şeye yorum yaparlar. Ortalama bir kullanıcı, ayda 14 şeyi beğenirken acemiler, farenin sol tuşu bozulana kadar beğenirler. Fotoğrafları, kendi telefonlarıyla çektiği bir selfie'dir.
4. Her şeyi paylaşan
Bu tür kullanıcılar, evinin her odası için, hatta tuvalete gittiğinde bile konum bildirimi yapmaktan çekinmez.
...ve geriye kalan 5 kullanıcı türü
5. Marka tanıtıcısı
Sadece çalıştığı firmanın haberlerini paylaşır.
İstatistiklere göre bu paylaşımların sadece yüzde 16'sı fark ediliyor.
6. Endişeli kullanıcı
Maksimum gizlilik için gerçek soyadını kullanmaz.
İstatistiklere göre 13 milyon kişi, Facebook'un gizlilik araçlarından bihaber veya onları hiç kullanmamış. Elbette endişeli kullanıcı, bunu beğenmeyecek.
7. Sergi düzenleyici
Sevimli kedi fotoğrafları paylaşır. Hayali, Farmers Insurance'ın 2.047.058 beğenme rekorunu kırmaktır.
8. Oyuncu
Facebook'a sadece oyun oynamak için giriş yapan bu tür kullanıcılar, sadece Facebook oyunları yoluyla etkileşimde bulunurlar.
İstatistikler, 4 Facebook kullanıcısından 1'inin Facebook oyunları için para ödediğini söylüyor.
9. Kullanıcı olmayan kullanıcı
Profil fotoğrafı yoktur, zaten zorlukla kaydolduğu Facebook'a oturum açmakla uğraşmak istemez. Bu tür kullanıcı aslında dışarıda, gerçek insanlarla yüz yüze iletişim kurmakla meşguldür.
İstatistiklere göre Facebook hesaplarının yüzde 18'i aktif olmayan kullanıcılara ait. Aylık kullanıcıların yüzde 10'unun ise insan bile olmadığı söyleniyor (hayvan, marka ve nesnelere ait hesaplar).