HDMI kablolarının 4K içeriğini taşıyıp taşıyamadığını Premium HDMI Cable Certification Program sayesinde anlayabiliyoruz. Bu tür kabloların, belirli bir seviyenin üzerinde (örneğin 4K çözünürlüğü taşıyıp taşıyamadığı) çalışıp çalışamadığı test ediliyor.
Ancak aklınıza şu soru geliyor olmalı: "High Speed" etiketli HDMI kabloları, 4K içeriğini aktaramıyor mu? Evet, gerçek "High Speed" kablosu ise aktarabiliyor. Yeni Premium kablo programı, tüketicilere doğru kabloyu seçmelerinde yardım ediyor gibi görünse de, yüksek ücretli kabloları satmak için de kullanılabilir.
HDMI'ın son birkaç sürümü, yeni kabloya ihtiyaç duymuyor. Yani tüm High Speed HDMI kabloları, 4K içeriğini taşıyacak bant genişliğine sahipler. HDMI Licensing, HDMI 2.0 duyurusunda bile yeni sürümün yeni kablo veya konektör tanımlamadığını söylemişti. Firmaya göre şu anki yüksek hızlı kablolar (kategori 2 kablolar), yükseltilmiş bant genişliğini sunabiliyordu. Yapılan değişiklikler, kablo değil cihazların içindeydi - dolayısıyla "HDMI 2.0 kablosu" diye bir şey aslında yok.
HDMI Licensing'e göre yeni Premium HDMI kablosu programı, kullanıcıların 4K/UltraHD deneyimini tam anlamıyla yaşamalarını sağlıyor ve kabloları bunun için çeşitli testlerden geçiyor. HDMI kablosunun bu parlak sertifikasyon etiketini alabilmesi için "HDMI 2.0'ın 18GBps bant genişliğini güvenli biçimde desteklediğini" doğrulaması gerekiyor. Lisans ücretlerini ödeyebilen firmalar, bu öneri etiketine sahip olabiliyorlar.
Programın ortaya çıkma nedenlerinden bir tanesinin, "kaliteli" kablo üreticilerinin ürünlerini çok pahalıya satmalarını engellemek olduğu doğru. Bazı kabloların "daha yüksek görüntü kalitesi" iddia eden kablolara bile rastlamanız mümkün. Bu sertifikasyona sahip kabloların 4K desteğini garantilediği de doğru, ancak bu ucuz kabloların desteklemediği anlamına gelmiyor. Çoğu uygun fiyatlı kabloyla da 4K izleyebilirsiniz, ancak kablo uzadıkça 4K izleme ihtimaliniz düşebilir.
Sonuç olarak HDMI Licensing'in ortada olmayan bir soruna çözüm getirdiğini düşünüyoruz. Bunun sebebi, firmalar için para akışı sağlanması. Bunun maliyeti, sonuç olarak elbette tüketiciye yansıtılıyor.