Porsche, ilk hibrit elektrikli modeli olan 2025 Porsche 911 Carrera GTS'i duyurdu. Otomobilin, sıfırdan saatte 100 kilometre hıza 2,9 saniyede çıkabildiği ve maksimum 312 kilometre hıza ulaşabildiği söyleniyor. Ayrıca otomobilde 12,6 inçlik kavisli bir ekranda tamamen dijital bir gösterge paneli yer alıyor ve bu ekranda CarPlay'den gelen bilgileri gösteren bazı yeni teknolojiler bulunuyor.
Ancak Porsche'nin dijital göstergesi, Apple'ın 2022'de duyurduğu yeni nesil kablosuz CarPlay gibi görünmüyor. Porsche sözcüsü Frank Weissman, The Verge'e e-posta yoluyla yaptığı açıklamada bunun en son Cayenne, Panamera ve elektrikli Macan modellerinde tanıttıklarına benzer bir kurulum olduğunu söylüyor.
Bu araçlarda CarPlay, dijital gösterge panelinde bilgiler gösteriyor, ancak kilometre sayacı veya HVAC gibi temel işlevleri kontrol edecek kadar yerleşik değil. Weissman ayrıca aracın Android Auto bağlantısı sunacağını da doğruladı.
Gösterge paneli ekranının yanı sıra, sürücülerin sürüş modlarını özelleştirebileceği ve sürücü destek özelliklerini ayarlayabileceği, gösterge panelinin ortasına yerleştirilmiş 10,9 inçlik bir ekran da bulunuyor. Şirket, Spotify ve Apple Music gibi uygulamaların Porsche Communication Management bilgi-eğlence sisteminde mevcut olduğunu belirtiyor.
Yeni 911, çoğu insanın normalde düşündüğü şekilde hibrit değil. Porsche'nin tipik bir 12 voltluk araba aküsünün boyut ve ağırlığında olduğunu söylediği 1.9kWh lityum-iyon aküye sahip. Yeni geliştirilen 3.6 litrelik boxer motor tarafından şarj ediliyor ve yeni bir elektrikli turboşarj ve otomobilin klima kompresörü gibi şeylere güç sağlamak için kullanılıyor. Car and Driver'ın şirketin T-Hybrid platformu hakkındaki yazısında belirttiği gibi, bu yakıt tasarrufu sağlıyor, ancak şirket böyle bir iddiada bulunmuyor.
Porsche 911 Carrera GTS'in arkadan ve dört çeker Coupe ve Cabriolet versiyonları 164.900 dolardan başlayan fiyatlarla siparişe açılmış durumda.