Küresel akıllı telefon pazarı üst üste 5’inci çeyrekte de sevkiyat noktasında düşüş yaşamaya devam ediyor. Ancak sektör gözlemcileri pazarın istikrar belirtileri gösterdiğini söylüyor. Tüm bunların ortasında Samsung, 2023'ün 1’inci çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre toparlanma yaşayan tek akıllı telefon satıcısı olurken, Apple da yükseliş gören markalardan biri.
Ancak Samsung için bu kötünün iyisi senaryosu. Zira şirketin aldığı sonuç, 2022 yılının ilk çeyreği ile karşılaştırıldığında, küresel akıllı telefon sevkiyat payının yüzde 24'ten yüzde 22'ye düştüğünü, buna karşılık Apple'ın payının yıllık bazda yüzde 18'den yüzde 21'e yükseldiğini görüyoruz. Xiaomi'nin payı da yüzde 13'ten yüzde 11'e düşmüş durumda.
Sıralamada OPPO ve vivo da kendin önemli bir yer ediniyor. Asya Pasifik bölgesinde ve kendi iç pazarlarında konumlarını güçlendiren OPPO ve vivo, pazar payının sırasıyla yüzde 10 ve yüzde 8'ini oluşturuyor. Samsung ve Xiaomi’nin pay kaybederken, vivo’nun global pazarda satış oranıyla stabil kalmayı başarması Çin’li şirket için sevindirici bir haber.