Yeni bir yıl çoğumuz için geleceğe yönelik yeni planlar, umutlar anlamına geliyor. Bunun yanında özellikle şirketler, yeni yılda geleceğin yanında geçirdikleri senenin de hesabını yaparlar. Bazı şirketlerin yöneticileri satış rakamlarına bakarak övünürken, bazıları vasatın altındaki istatistikler nedeniyle söylenir. Çoğunun genellikle ikincisini yapmak zorunda kaldığını söylemeliyiz.
Bazı ürünler ne kadar iyi olurlarsa olsunlar, tarihe bir başarısızlık olarak geçiyorlar. 2013'te bu tür birçok ürün vardı, ancak biz bunlardan öne çıkan 5'ini seçtik.
Instacube: Instagram için dijital foto çerçevesi
Kickstarter'a hızlı bir giriş yaparak hedefinin yüzde 30'u olan 250.000 doları birkaç saatte toplayan dijital fotoğraf çerçevesi Instacube, 21 Eylül 2012'de hedefini de aşarak 621.049 dolar fon toplamayı başardı. Ancak şirket geçtiğimiz sene Kickstarter'da verdiği sözleri tutmakta oldukça zorlandı. Şirket, hedefini ikiye katlamasına rağmen Temmuz 2013'te 250.000 dolar ile 350.000 dolar ek fona ihtiyacı olduğunu, ardından ilk üretim için 600.000 dolara gerek duyduğunu açıkladı. Bu durum projenin Kickstarter destekçilerini oldukça kızdırdı ve yorumlar sayfası, öfkeli yorumlarla dolup taştı.
Ubuntu Edge ve Facebook First
Ubuntu Edge akıllı telefon
Hayatına bir konsept olarak başlayan bir başka "sosyal fon toplama" projesi olan Ubuntu Edge, konsept olmaktan ileriye gidemedi. Cihazın amacı, onu elinizde tuttuğunuzda telefon işlevini görmek, bir monitöre taktığınızda ise PC'ye dönüşmekti.
Android ve Linux'lu dual-boot bir sisteme sahip telefonun akıllı cep piyasasında yankı yapması bekleniyordu. Ancak Canonical, 13 milyon dolarlık fonu toplamasına rağmen üretime başlaması için gerekli 32 milyon dolara ulaşamadı. Anlaşılan o ki firma, hem konsepti yeteri kadar tanıtamamış, hem de gerekli piyasa araştırmalarını yapmamıştı. Toplanan fon miktarına bakılırsa bu konsept için hala umut var.
Facebook cebi HTC First
Nisan 2013'te Facebook Home ile çıkan telefon, Android'in giriş ekranını Facebook'un launcher'ıyla değiştiriyordu. Telefonun satışa sunulmasının sadece bir ay ardından AT&T, fiyatını 0.99 dolara düşürdü. Satışlar o kadar kötüydü ki AT&T onu satmaktan vazgeçmek zorunda kaldı. First, hem HTC, hem de Facebook için tam bir fiyasko olmuştu.
Firmaların basit bir anketle tüketicilerin böyle bir cep isteyip istemediğine dair piyasayı yoklaması, bu fiyaskoyu belki de engelleyebilirdi.
Microsoft Surface RT ve 2013'ün en başarısızı
Microsoft Surface RT
Surface RT, Microsoft'un cebinden 1 milyar doları silip süpürdü. Tabletle PC arasında kalan aygıt, kapak yerine geçen bir klavye, fare desteği ve stand ile geliyordu. Ancak işletim sistemi Windows 8 değil, işlevleri eksiltilmiş, eski Windows uygulamalarını desteklemeyen Windows RT idi. RT'nin fiyatı, klavyesi hariç 499 dolardı.
Kullanıcıların ne istediğini iyi bildiğini düşünen Microsoft, hatalarından çok da ders almamış olacak ki Surface 2 hala Windows RT'yi kullanıyor ve kafa karıştırmaya devam ediyor.
BlackBerry Z10
2013'ün en başarısızları listemizin en tepesinde Research in Motion (RIM) ve BlackBerry Z10 yer alıyor. Yavaşça ve adeta eziyet çekerek gerileyen BlackBerry, ümit dolu projesi BlackBerry Z10'un kendisine 1 milyar dolar zarar ettirmesiyle hüsrana uğramıştı.
Güçlü rakipleri karşısında iyi bir stratejik ortaklık yapamayan BlackBerry, kendi başarısının gölgesinde kalmış ve onu tekrarlayamamıştı. Firmanın bir başka hatası, müşterilerinin sesine kulak vermemesiydi.