Netflix'in abone sayısı 2021'in son çeyreğine göre bu yılın ilk çeyreğinde küresel olarak 200.000 azaldı. Netflix, ikinci çeyrekte 2 milyona kadar abone kaybedebileceğini tahmin ediyor.
Netflix, bu yılın ilk çeyreğine ilişkin bilançosunu açıkladı. Buna göre, şirketin yılın ilk çeyreğinde elde ettiği gelir, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10 artışla 7,9 milyar dolara çıktı. Firmanın geliri, geçen yılın aynı döneminde 7,2 milyar dolardı. Şirketin net karı ise ilk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6 azalışla 1,6 milyar dolara geriledi.
KOVİD'LE HIZLI BÜYÜME GELMİŞTİ
Peki, Netflix neden abone kaybetti? Netflix hissedarlarına yazdığı mektupta, "Covid, 2020'deki büyümemizi önemli ölçüde artırdı" diyor. Yani koronavirüs pandemisiyle büyük oranda abone kazanan Netflix, pandeminin yavaşlamasıyla bu hızı kaybetmiş görünüyor. Netflix, çeyreği yaklaşık 222 milyon aboneyle bitirdi, bu rakam ile birlikte hala en büyük yayıncı.
FİYAT ARTIŞI
Netflix, ABD ve Kanada'da 600.000 müşteri kaybettiğini ve bunun büyük ölçüde "fiyat değişikliğine" bağlı olduğunu söylüyor.
ŞİFRE PAYLAŞIMI
Şirket, büyümenin zorlaştığını kabul ediyor ve şifre paylaşımının da bu durumda etkili olduğu yorumu yapılıyor. Netflix artık 100 milyon kadar hanenin hizmeti paylaşılan şifreler aracılığıyla kullandığını tahmin ediyor ve "Birçok pazarda üyeliği büyütmek daha zor" dedi. Netflix, bu yüzden şifre paylaşımı konusunda daha geniş önlemler alıyor.
REKABET
Netflix şu her zamankinden daha fazla rakiple mücadele ediyor. Örneğin Disney Plus bu yıl içinde daha düşük maliyetli, reklam destekli kademeli planları sunuyor.
RUSYA PAZARI
Netflix, Ukrayna'ya saldıran Rusya'da da hizmetlerini askıya almıştı. Bu durum Netflix'in 700.000 abone kaybettiğini gösteriyor.
NETFLİX'İN PLANLARI NE?
Netflix kazanç mektubunda, "Planımız, Netflix'in tüm yönlerini, özellikle de üyelerimizin en çok değer verdiği program ve önerilerimizin kalitesini iyileştirmeye devam ederek görüntüleme ve gelir artışımızı yeniden hızlandırmaktır. İçerik tarafında, hikaye geliştirme ve yaratıcı mükemmelliği ikiye katlıyoruz" diyor. Şirket, "Uzun vadede, büyümemizin çoğu ABD dışından gelecek" görüşünce.
Daha fazla müşteri çekmek için yeni yollar arayan Netflix oyun alanında da genişliyor.