Peugeot E-208 nasıl bir otomobil? İncelemede
Otomobil Editörü Murat Öksüz Peugeot E-208'i inceledi. İşte yorumları:
1
6
Yıl 1998 Eylül ayı. Peugeot 206 modelini çıkararak tasarım anlamında büyük bir devrim yaptı. 206 o yıldan sonraki otomobil dünyasına yön veren modellerden bir tanesi oldu. Sonra daha oturaklı ve konforlu 207 ve son olarak 208 kendi sınıfının en iddalı modellerinden bir tanesi oldu.
Avrupa'da kendi segmentinin en popüler seçeneklerinden biri olan Peugeot 208, makyajlanan tasarımı, yeni teknolojileriyle ikisi benzinli ve biri elektrikli olmak üzere üç motor seçeneğiyle Türkiye'de de satılıyor.
Yeni 508 ve 508 SW’da ve son olarak yeni 2008’de kullanılan yeni Peugeot ışık imzası, yeni 208’e de göz alıcı bir görünüm sağlıyor. Üç uzun dikey ışıklı aslan pençesi, bu imzanın ayırt edici bir öğesi ve tampondaki parlak siyah malzemeye entegre edilmiş. Tüm yeni 208 versiyonlarında bu yeni ön ışık imzası var. GT versiyonlarında, bu ışık özelliği daha da ileri gidiyor. Üç ışık pençesinin çarpıcı etkisi, üç bağımsız optik modül ile tam LED farların aydınlatma işlevine kadar uzandığı görülebilir.

2
6
Yeni 208 versiyonlarının merkezinde markanın yeni logosu, Peugeot’nun yeni yoluna yön veren ön ızgarada sunuluyor. Izgara, tamponla uyumlu gövde renginde bir desene sahip. Limoni sarı olan bu otomobildeki sarı tampon detayları işte burada. Bu tasarım, ürün gamının elektrikliye geçiş hamlesini yansıtıyor ve E-208’e daha farklı bir görünüm katıyor. Izgara ve gövde bir bütün oluşturarak görsel düzeni, verimliliği ve modernliği anlatıyor. Peugeot E-208'de, yan yana yerleştirilen üç kırmızı pençeden oluşan, markanın simgesel arka ışık imzasını yeniden tasarlamış. Bu üç pençeli tasarıma sadık kalınıyor ancak bir farklı artık bunlar artık yatay. Siyah şerit bagaj kapağının etrafına uzanarak araca daha temiz bir arka görüş sağlıyor. ama ben hala dikeyden yanayım. Hatta Peugeot'un eski amblemini daha çok sevdiğimide belirteyim.
Bu arada 265 litrelik bir bagaj hacmine sahip olduğunuda belirtelim aracın.
Üç zarif LED şerit, genişlik algısını destekliyor. Yeni jantlar, Peugeot’nun yeni tasarımının ana öğelerinden biri olarak gözüküyor. 408’de sunulan çarpıcı jant tasarımlarıyla başlayan görünüm, markanın yeni modellerine de yayılıyor. Yeni E-208, tamamı yeni 16 inç (NOMA alüminyum alaşımlı) veya 17 inç (YANAKA alüminyum alaşımlı) olmak üzere farklı jant tasarımı seçenekler arasında. Tüm alüminyum alaşımlı jantlar, bijon somunlarını gizleyen Peugeot logosu ile damgalanan 4 kollu bir görünüme sahip. Şimdi en başa dönersek 1998 206 tasarımla elbetteki büyük farklar ama aynı model olduğunu anlayabiliyorsunuz. Bu da markanın tasarım dilinin ne kadar kuvvetli olduğunu gösteriyor.

3
6
Şimdi iç mekana geçiyoruz.
Peugeot’nun ikonik i-Cockpit teknolojisi, ilk nesil 208’de bizlere sunulmuştu. Bugün gelinen noktada daha da teknolojik ve kullanışlı bir hale gelirken yeni Peugeot E-208’nin sürüş keyfinin merkezini de oluşturuyor.
Göstergeler sürücünün görüş hizasında yer alıyor. Ayrıca ALLURE ve GT versiyonlarında bir dijital ekran da devreye giriyor. 10 inçlik dijital ekran yeni bir tasarıma sahip. Bu ekranın GT versiyonunda 3D özelliğide var. Kullanıcılar, tercihleri doğrultusunda ekranın rengini, bilgilerin düzenini ve sunumunu kişiselleştirilebiliyor. Klasik severler için ACTIVE versiyonunda 3,5 inç analog gösterge paneli kullanılmış.
Daha önce ilk iki donanım seviyesinde 7 inçlik ekran sunulurken artık tüm yeni 208 versiyonlarında merkezi 10 inçlik dokunmatik ekrana yer veriliyor. Sistem, yeni nesil Peugeot i-Connect'i kontrol etmeyi kolaylaştırıyor.
Yeni 208 ALLURE ve GT versiyonlarında merkezi ekran HD görünüme sahip. Tüm versiyonlarda buton işlevlerine hızlı erişim için piyano kısayol tuşları, merkezi ekranın hemen altında konuşlandırılmış. Ve geliyoruz bu markada benim en sevgidim öğeye. Tabii ki boyutları diğerlerine göre biraz daha ufak direksiyon. Peugeot i-Cockpit’in en önemli unsurlarından olan bu kompakt direksiyon simidi, sağladığı çeviklik ve hassasiyetle sürüş keyfimizi artırıyor. Ortasında yeni Peugeot logosu ve donanıma bağlı olarak alt kenarında yeni GT logosunu görüyoruz. Yüksek ergonomi için, multimedya sistemi (yani ses, telefon) kumandalarının dışında ses kontrolünü de sağlıyor.

4
6
Yeni 208 GT donanımında, bazıları yeni olmak üzere 7 farklı renk seçeneği sunuyor. Farklı renkler, merkezi dokunmatik ekranındakilerle koordineli ve duruma göre seçilen sürüş modunu dikkate alarak değişiyor.
8 ileri otomatik şanzımanla donatılan yeni 208 versiyonlarında sürdürülebilir ergonomi için 2022'de tanıtılan kibar ve pratik “e-toggle vites” var.
Ama Şimdiiii bizim yanımızda modelin tam elektriklisi var. E-208 Tabii elektriklide de e-toggle ı görüyoruz.
Peugeot E-208, elektrikliye geçiş açısından geleceğe doğru önemli bir hamle yaptı. E-208, 50 kilowatsaatlik bataryası ve 100 kW yani 136 beygirlik tamamen elektrikli motoruyla yaklaşık 363 km’lik birleşik ve 498 km şehir içi menzil sağlıyor. Tabii biz şehir içinde kullandık. % 12 şarj kaldığında 368 km yol katedebildik.