Popular Sciece'ın haberine göre de yeni arabada alınan koku gaz çıkışının sonucudur.
Bir araç parçası üretildiğinde, onu yapmak için kullanılan malzemelerin bir kısmı nihai üründe çözülür, emilir veya başka bir şekilde sıkışır. Bu gömülü malzemeler sonunda süblimasyon ve buharlaşma yoluyla havaya geri salınmaya başlayacaktır. Parçalar araçların içine yerleştirildiğinden, gazlarla birlikte yayılan kokular aracın içinde hapsolarak yeni araba kokusuna neden olur.
Bu koku tek bir malzemeden oluşmaz. Koltuklar, gösterge paneli, kolçaklar, kapı panelleri, plastik ön panel, tavan döşemesi ve diğer yüzeylerin tümü, malzeme seçimi nedeniyle bir rol oynayabilir.
Farklı deriler, kumaş malzemeler, renkler için kullanılan boyalar ve işlemler ve hatta montaj için kullanılan yapıştırıcılar gibi değişkenlere bağlı olarak değişebilir. Ve farklı arabalar farklı malzemelerden yapıldığından, yeni araba kokusu çok tanıdık gelse de, iki ayrı araba modeli birebir aynı kokmaz. Sıcak bir arabaya binildiğinde güneş ışıkları gaz çıkışı sürecini hızlandırdığı için daha yoğun bir koku gelebilir.
Bazı otomobil üreticilerindeki koku testi yapan ekipler, aynı zamanda, belirli bir öğenin rahatsız edici veya baskın bir koku yaymadığından emin olmak için, tek tek malzemeleri sanki sıcak bir arabanın içindeymiş gibi yapay olarak ısıtır.