787, 777 ve 767 de dahil olmak üzere Boeing uçaklarında çalışan United Airlines'ta uçuş görevlisi olan Susannah Carr, bu alanlar için "oldukça rahat olabiliyorlar" diyor ve devam ediyor: "Yastıklı bir şilte, hava sirkülasyonunu sağlayan bir havalandırma deliği ve daha serin veya daha sıcak tutabilmeniz için sıcaklık kontrolleri var. Bize genellikle uluslararası uçuşlarımızda business class'ta kullanılanlara benzer nevresimler sağlanıyor.”
Peki ama bir işletmeden, hatta birinci sınıf koltuktan daha mı iyiler? Carr, "Bazı yönlerden evet, bazı yönlerden hayır" diyor ve devam ediyor: "Yataklar birinci sınıftan daha geniş olabilir ve şahsen benim için, uçağa bağlı olarak, daha fazla diz mesafesi olabiliyor. Ama bu bir ranza, yani kabinde olmak için tam baş boşluğuna sahip olmanız gerekmiyor ve açıkçası yok. Ayrıca mahremiyetiniz de yok. Ve eğer klostrofobiniz varsa, kesinlikle orada olduğunu hissedebilirsiniz".
YOLCULARIN ÇOK DİKKATİNİ ÇEKMEYECEK ŞEKİLDE TASARLANIR
Mürettebat dinlenme alanları, nerede olurlarsa olsunlar yolcuların çok fazla ilgisini çekmeyecek şekilde tasarlanmıştır: Carr, "Yürüyen bir yolcu muhtemelen bunun bir dolap olduğunu düşünecektir" diyor: "Ona nasıl erişeceğimiz konusuna fazla girmeyeceğim. Ara sıra bunun bir banyo kapısı olduğunu düşünen ve açmaya çalışan insanlarımız oluyor, ama biz onlara sadece işin aslına giden yolu gösteriyoruz.”
Kapının arkasında genellikle küçük bir iniş ve en azından en yeni uçaklarda üst kata çıkan bir merdiven bulunur. Carr, "Bazen şaka yollu bir şekilde onlara 'yeraltı mezarları' diyorum" diyor.
Fotoğraf: Finnair A350 kabin ekibi dinlenme alanının bölünmüş bir görüntüsü.