TÜRKİYE'YE HANGİ MODELLERİ GETİREBİLİR?
Tabii bunlar JAC Grubu’nun katettiği teknolojik gelişimler. Diyelim ki JAC, bir yolunu buldu ve yerli bir ortakla Türkiye pazarına araçlarını getirdi, bunlar hangileri olurdu? Öncelikle bu araçların Avrupa regülasyonunu karşılamaya hazır olması gerekiyor. Bu nedenle Çin anakarası dışında çalışmayan, Huawei yazılımı destekli Maextro markası zaten en baştan denklemin dışında kalıyor. İlk etapta akla, JAC’ın İtalya dR ile yaptığı CKD işbirliğiyle üretilen Refine serisinin yeni modelleri geliyor. Ancak bunlar hem tasarım, hem teknoloji olarak biraz geride kalmış ürünler. Akla, Sehol serisinden geliştirilen A5 Plus, QX PHEV, X8 Plus, iEVA50, iEV7 gibi ICE ve BEV modeller geliyor. Bu modeller hem SUV, hem ICE, hem de PHEV ve BEV teknolojileriyle, Türkiye pazarına uygun modeller olarak görünüyor. Geçtiğimiz Eylül ayında Frankfurt’ta ziyaret ettiğim Automechanika Fuarı’nda ise aklımda kalan bir elektrikli, çift kabin kamyonet modeli olan T9’un da Türkiye’de yeni nesil enerjili hafif ticari araç pazarında iş yapabileceğini düşünüyorum.