Orta seviye detay ayarlarında Crysis tüm ekran kartlarında oynanabilir seviyede çalışırken 8800 GT zirveyi göğüslüyor. Tabi bunda oyunun Nvidia ekran kartlarında daha iyi bir izlenim bırakmasının da bir payı var.Elbette bu sıralama Very High ayarlarında da değişmiyor. Fakat bu sefer oyun hiçbir ekran kartında oynanamıyor. Durum böyle iken 8800 GT'nin HD 3850 karşısında elde ettiği iki kat değerinde bir anlamı kalmıyor. Call of Juarez de jokerler yer değiştiriyor zira oyun AMD ekran kartları için optimize edilmiş. Ucuz HD 3850 bile burada 8800 GT'yi köşeye sıkıştırıyor. Elbette zirveyi Radeon HD 2900 XT göğüslüyor. Bu ayarda oyun tüm ekran kartlarında rahatça oynanabiliyor ama yine de Geforce 8800 GT baskın pozisyonda çünkü oyun Nvidia destekli. Her halükarda en ucuz kart bile testte düzgün kare oranlarına ulaşabilyor. Bu ağır yük bindiren ayarlarda değerler birbirine yaklaşır ve hatta bazı ekran kartlarında oyun zor oynanabilir hale gelirken Geforce 8800 GT yine liderliği kaptırmıyor. Lostplanet fiyat aralığını gösterir nitelikte farklar oluştururken çok da büyük farklar ortaya çıkmıyor.Cave Run'da da aynı durum ortaya çıkıyor. CaveRun, CPU'nun dört çekirdeğinden de faydalanabiliyor. 3DMark06 da fiyat aralığını belirginleştirir nitelikte sonuçlar veriyor. 8800 GT sahneye çıkıyor fakat Radeon ekran kartları da güçlerini kanıtlıyorlar.Eski veya daha güncel olan oyunları değerlendirme ile toplam değerlendirme arasında pek bir fark olmuyor. Sonuçlar birbirine yakın.Fakat burada kendini belli eden performans farkları, 3DMark06'ya göre AMD mimarisinin yeni veya gelecek olan oyunlar için daha uygun olduğunu gösteriyor. Son olarak da CPU skorları. Görünüşe göre Radeon ekran kartları CPU'ya daha çok yük bindiriyor fakat bu değer ihmal edilebilir. Gerçi Nvidia yeni üretim süreci ile 8800 GT'lerde güç tüketimini düşürdü ama gerçekten bizi şaşırtan Radeon ekran kartlarının güç tüketiminde meydana gelen yarı yarıya düşüş oldu. Burada esas olan 256 Bit veriyolu genişliği zira bu durum çok daha ucuz maliyetlerle yonga ve platin montajını garanti ediyor.Raden HD 3850 referans dizaynı ile DirectX 10.1 dünyasına fiyatına-değer bir giriş sunuyor. Avantajları ise tek bir slot kaplaması ve soğutma sırasında fazla ses çıkarmaması...Bir HD 3870 daha fazla performans sunuyor ama soğutma için yüksek maliyetli bir soğutma-sistemine ihtiyaç duyuyor.Geforce 8800 GT daha ince bir soğutma sistemine sahip ki fanının sesi hayret verici derecede az çıkıyor.Bu Crysis resminde oyunu çekici hale getiren birçok detay görülebiliyor. Elbette burada HDR-Render söz konusu – güneş ışınlarından belli oluyor.Bu karede sayısız su yansıması ve ışık düşüş aktivitesi sök konusu. Palmiyelerdeki süslemeler de son derece düzgün bir şekilde kullanılmışBu sahnede örnek vermek gerekirse yapraklarda veya arka plan aydınlatmasında HDR-Render görülebiliyor. Diğer taraftan dinamik ve sayısız gölgelendirme hesaplamaları hoşumuza gidiyor.Burada arka plandaki boğukluk çevreye daha gerçekçi bir hava veriyor ve gözümüzden kaçmıyor. Diğer bir DirectX 10 efekti ise her şeyden önce hızlı hareket ederken veya kamera açısı değişiminde belli olan hareket keskinliği. DirectX 10.1'in selefi ile arasındaki spesifikasyon farklılıklarının kısa bir özeti: bunların arasında programlama profili olarak gelişmiş komutlar, veri türleri ve hesaplamalar entegre eden Shader Model 4.1 desteği var. Mesela birden çok küp haritasının oluşturulması olabilir. Bir başka özellik ise MSAA 4x (Multi Sample Anti Aliasing). Bu özellik sayesinde kenar yumuşatma için gerekli piksel hesaplamaları yapılabiliyor ve eğer düzenlenen pikselde herhangi bir kenar yoksa hesaplama devre dışı bırakılıyor. Bunun dışında doku kaplama filtrelerinin kanal başına 32 Bit doğruluk payı ile kayar nokta formatında gerçekleşmesi gerekiyor. Cube Maps'lerin kullanımı global ışıklandırma söz konusu olduğunda ortaya çıkıyor ki bu durumda ışık yansımaları da işin içine giriyor. Bunun için Cube Maps bölgelerini kaydedebilen yeni bir veri türü kullanılıyor. Bu veri türü sayesinde çevredeki sayısız nesnenin ışık bilgileri oluşturulabiliyor. Bir Cube Map, gözlemlenen nesneyi kapsayan ve ışıklandırma bilgilerinin saklayan, doku kaplamalarından oluşan bir küpü ifade ediyor. Sonuç olarak gölgeler, hatlar ve ışık düşüşü çok daha detaylı oluyor. Yeni ekran kartı 8800 GT nihayet orta-seviye kartlara has olan HD-Video hızlandırma birimlerini bir araya getiriyor. Çünkü Geforce 8800 GT, 8600 GTS'in dekode-birimlerini devralıyor – yani ilk üç dekode seviyesi için VP2 (Video Processor 2), birinci seviye H.264 dekode işlemi için BSP (Bitsream Processor). Buna karşın AMD, Radeon HD 3850 ile, Radeon HD 26000 XT'yi örnek alıyor – durum burada daha iyi çünkü grafik yongası, video biriminde UVD (Unified Video Decoder) ekstradan VC1 materyalini çözebiliyor ve dört dekode seviyesinin iki codec'ini de barındırıyor. Toplamda GPU, CPU'dan büyük bir yük almış oluyor ve bu durum zayıf işlemcilerde çok yardımcı oluyor. Resim, Geforce 8800 GT'nin mimarisini yapısal olarak gösteriyor. Bunlar 112 sayısal Shader birimine sahip fakat eski 7-Pipe prensibine göre düzenlenmişler. Ayrıca Vertex, Pixel veya Geometrik Shader'ların dağıtımı gerçekleşiyor. Bir Pipe içine G92, 16 adet Shader birimini sıkıştırdı. Elbette mimari düğümler üretebiliyor veya sonucu Post Processing düzenlemeleri için iletebiliyor.AMD mimarisi ile arasındaki fark sayısal Shader'lar dışında geri kalan yongaların 1500 MHz frekansta çalışabilmesi.HD 3850 gibi HD 3870, de 16 Shader birimine sahip bir SIMD birimi sunuyorlar. Burada her Shader birimi döngü başında beş sayısal operasyon gerçekleştirebiliyor. Modern hesaplamaya göre 320 sayısal birim oluyor (Stream-İşlemcileri).Bu teknik resimde RV670'in dört SIMD ve Shader birimlerini görebiliyorsunuz. Dağıtım işlemcileri hesaplama işlemleri ve hafıza erişimlerini toplama, düzenleme ve dağıtma görevlerini üstleniyor. Resimde Shader birimlerini teker teker görebiliyorsunuz: bunlar beş bileşeni de yönetebiliyor. Dört sayısal işlem ve kompleks sinüs veya logaritma hesaplamaları mümkün. Buna göre R600 dört Pipe içinde 16 Shader birimin içeriyor. İki grafik kartındaki yeniliklerden biride PCI Express 2.0 veriyolunun desteklenmesini, zira bu veriyolu öncekine göre iki kat veri transferi sağlayabiliyor. Bu işlem temel frekansların iki katına çıkarılıp 2,5 GHz'e ulaşmasıyla gerçekleşiyor.