GM EV1
GM EV1 günümüzde pek etkileyici görünmeyebilir. Ancak altın çağında, zamanının çok ötesinde bir mühendislik harikasıydı. EV1, hayata Impact konsept otomobili olarak başladı ve daha sonra tam bir üretim modeline dönüştü.
GM'nin iki koltuklu elektrikli aracı son derece gelişmiş bir araçtı ve 1996'da, otomotiv dünyasında ancak son zamanlarda yaygın hale gelen bir teknolojiye sahipti. Bu ilginç araba son derece aerodinamikti (o sırada bataryaların sağlayabileceği menzil nedeniyle gerekliydi) ve son derece etkileyici olan .19 Cd'ye sahipti.
EV1'in menzili Kurşun-Asit pilleri ile sınırlıydı, ancak daha sonra menzilini önemli ölçüde artıran NiMH pillerle sunuldu. EV1 ayrıca, o zamanlar son derece gelişmiş bir teknoloji olan rejeneratif frenlere de sahipti.
EV1'lerde, kış aylarında bir EV'nin menzilini artırmak için hayati önem taşıyan ısı pompaları bile vardı. Ne yazık ki, tüm bu ilerlemeler EV1 projesini kurtaramadı ve sonunda araçlar GM tarafından sahiplerinden geri alındı (tüm EV1'ler kiralanmıştı); çoğu imha edildi.
GM, bu mühendislik harikalarının çoğunu ezmeye karar verdi. Bu sebeplerden biri, GM'nin araç için gelecekteki parça desteğini sağlayamamasıydı.
Tüm bu olaylar, GM'yi elektrikli aracı sonlandırmakla suçlayan ve komplo teorilerini körükleyen bir belgesele yol açtı. Ancak son kaderine rağmen, EV1 sonsuza kadar EV tarihinde önemli bir öncü rol oynayacak.