2001: Seyahat Acenteleri
The Guardian'a göre seyahat verileri, 11 Eylül trajedisinin insanların seyahat etme biçimlerinde önemli bir kırılma noktası olduğunu gösteriyor. Havayolları, yolcuları bilgilendirmek için web sayfalarını kullanarak çevrimiçi hareket edebileceklerini fark ederken, çevrimiçi rezervasyon siteleri de yolcuların bir acenteye ödeme yapma ihtiyacının yerini aldı.
Sonraki on yıl içinde, insanlar sosyal medyaya ve Airbnb, Priceline ve Booking.com gibi diğer uygulamalara geçtikçe, fiziksel ofis seyahat acentelerinin sayısı 1990'ların başından bu yana %70 oranında azaldı.
Seyahat endüstrisi, daha sonra Twitter, Pinterest ve Instagram'ı da içeren yeni bir paylaşım çağını başlatan Facebook'un gelmesiyle yeniden değişti, yüz yüze seyahat acentelerinin sayısını etkili bir şekilde azalttı ve seyahat şirketlerini çevrimiçi olmaya zorladı.
Statista tarafından hazırlanan yeni bir rapora göre, insanların %72 gibi ezici bir çoğunluğu online rezervasyon yapmayı tercih ediyor; bu oran, seyahatlerini rezerve etmek için seyahat acentelerini kullananların sadece %12'siyle önemli bir tezat oluşturuyor. Rapora göre, online seyahat rezervasyonu yapanların %53'ü online siteleri kullanma nedeni olarak programlarını kişisel olarak ayarlamanın hızını ve rahatlığını gösterirken, %47'si fiyatları karşılaştırmanın ve en iyi teklifi bulmanın daha kolay olduğunu söyledi.