İşte düşmanlarımız...Fizik motoru dikkat çekiyorYeni "Deferred Lighting" teknolojisi ile sadece görünen alanlarda gerçek zamanlı ışık kaynaklarının etkileri hesaplanıyor bu da sistem kaynaklarının daha verimli kullanılması anlamına geliyor. Ortalama sistemler de gerçek zamanlı ışıklandırmayı kaldırabiliyor.CryEngine 3'teki gerçek zamanlı ışıklandırma gün ışığını gerçekçi bir şekilde canlandırıyor. Oyun motoru bunu sistem kaynaklarını dostça kullanarak, konsollarda da uygulanabilecek bir şekilde yapıyor.Yaralanan düşmanlar dengelerini kaybediyor, durup dikilip ateş etmeye devam etmiyor.Ortam renklerini değiştirerek atmosferi değiştirmek ve oyunu modlamak mümkün.Sistem kaynaklarını korur ama kaliteli dokular üretir.Etraftaki her şeye hasar vermek mümkün.Düşen taşlar metal kutuları eziyor.Aynı anda birden fazla platform için oyun geliştirmek mümkün.Yüzler gerçekçi ama diyaloglara uygun dudak hareketleri daha da gerçekçi.Dinamik siper alma sistemiyle düşmanlar ortama uygun saklanıyor.Etraftaki objelerle etkileşim gerçekçi bir şekilde gerçekleşiyor.Daha düşük sistem ihtiyaçlarına karşın çok daha gelişmiş grafikleri fizikler ve yapay zeka bu yeni oyun motoru ile mümkün.