Fizikçi William Higinbotham, analog bilgisayarı bir salınım çizer ile kombine edip ilk video oyunu için donanım tabanını oluşturmuş oldu. Tabi o zamanlar grafikten pek bahsedilmiyordu.FPS perspektifinde olan ilk oyun ve böylece bugünkü FPS oyunlarının büyük büyük babası oluyor. FPS perspektifinde olan ilk oyun ve böylece bugünkü FPS oyunlarının büyük büyük babası oluyor. Grafik gelişimi geriye doğru adım atarak oyuncuya sadece can sıkıcı metinle sunuyordu. Bu iş için artık bol fantezi gerekiyordu.Bugünkü Microsoft Flight Simulator serisinin ilk parçası. 3D manzara çizgiler yardımıyla betimleniyordu. Bugünkü durumu göz önünde bulundurduğumuzda alışılması çok uzun olan bir süreç.1981 CGA standardı 640 x 200 çözünürlüğü destekliyordu ama sadece iki renkte. Böylece yüksek çözünürlük ve daha fazla renk arasında tercih yapmak zorunda kalınıyordu.EGA standardı selefi olan CGA standardına kök söktürerek 640 x 350 çözünürlükte aynı anda 16 renge destek veriyordu. O zamanlar sadece bir ekran kartı değil aynı anda bir monitörde gereksinimler arasındaydı. Daha sonraları yerine VGA standardı geçti.Oyun her şeyden önce animasyon alanında yeni grafik kriterleri getiriyordu. Oyunu yazan Jordan Mechner, kardeşinin film çekimlerini saatlerce izlediği söyleniyor. Belki de karakterimiz bu yüzden beyaz elbiselerde dolaşıp zıplıyordu.Ultima Underworld, gösterilen FRP oyunundan beri geliştirilmiş, 3D grafikleri metinlerle birleştirmiş olan ilk oyundu. Tam gelişmemiş bir fizik motoru bile kullanılmıştı.Serinin beşinci kısmı uçuş simülatörleri için grafiksel anlamda ikinci jenerasyonu duyurdu: İlk kez 256 renk kullanıldı ve bulutlar canlandırılabiliyordu. Serinin her bölümü gibi 5. sürüm de o zamana göre yüksek performanslı donanım istiyordu. En yüksek grafik ayarında oyun ancak gelecekteki donanım ile oynanabilmişti.Gerçi oyuncu sadece önceden imgelenmiş resimleri arasında belli yönlere doğru dönebiliyordu ama yinede o zamanki durum için bu özellik nefes kesiciydi. Bugün bile Myst satış rakamı sadece Sims tarafından geçilebildi.Rebel, CD-ROM ile elde edilebilen ilk bilgisayar oyunlarındandı. CD-ROM'un yüksek kapasitesi oyuncuya muhteşem bir grafik şöleni sunuyordu. İlk kez gerçek filmleri oyun içerisine entegre edildi. Hatta yeni çıkan oyunlar ile giderek artan CD-ROM kullanımı arasında direk bir ilişki vardı.Rakibinde poligonlardan oluştuğu ilk FPS oyunu. Selefler sadece iki boyutlu dokular kullanıyordu. 3D ekran kartlarına destek ancak bir yama sayesinde entegre edildi.Geliştirici firma id için son derece tipik: Oyun için OpenGL grafik arayüzü kullanıldı. Başlangıcından itibaren 3D ekran kartlarına destek veren ilk oyundu.Bu oyuna özel programlanmış olan Unreal motoru, o zamanların grafikleri için zirve sayılan, iç mekânlar ve geniş dış mekânlar arasındaki yumuşak geçişleri dolayısı ile büyük bir ilgi görmüştü. Medal of Honor ve Call of Duty, Quake 3 motorunu kullanan ve başarıya ulaşmış başlıklardan sadece ikisi. Motorun geliştirilme sebebi olan aynı isimli oyun, motorun kendisinden önce duyuruldu. Daha sonraları motor için yapılan farklı lisans anlaşmaları sayesinde oyunun kendisinden daha fazla gelir elde edildi. 2001 de Halo, Xbox'ı tanıtan oyun olarak lanse edildi. Oyun konsolunun nelere kadir olduğunu ispatlıyordu ve muhteşem grafikleri ile etkiliyordu. Ancak 2003 de oyun PC'ye uyarlandı. Grafikler halen güzeldi ama artık özel değildi.Oyun çıktığı zaman dilimine göre pek de güzel grafikler barındırmıyordu fakat özel olarak geliştirilmiş Geo-Mod grafik motoru sayesinde ilk kez çevre bileşenleri de sürekli yok edilip değiştirilebiliyordu.Elder Scrolls oyunun üçüncü kısmı, DirectX 8.1'in nimetlerini tam anlamıyla kullanan ilk oyundu.Selefinin devamı olarak geliştirilen bu oyunda ilk kez grafik yeni motoru kullanıldı. Oyunun güçlü yanları ise ışık ve gölge oyunlarıydı. Bazı bölümler o kadar karanlık yapılmıştı ki, özene bözene dizayn edilmiş düşmanlar pek görülemiyordu.Pitoresk karayip adaları, efekt dolu ve oto-programlanmış grafik motoru yardımıyla canlandırıldı: Bir alman oyununda çok az rastlanılır tarzda bir durum. Lith-Tek motoru çok güzel gölge efektleri gösteriyordu, fakat F.E.A.R. in doruk noktası bullet-time (kurşun zamanı) efektleriydi. Kurşunlar Matrix stilinde havayı deliyordu. DirectX 10'u destekleyen ve Vista için lanse edilen ilk oyun. Tüm ihtişamını da ancak bu yeni işletim sistemi altında gösteriyordu.Gelecekte çıkacak oyunlar DirectX 10 imajını ve bu teknolojinin imkanlarını kullanacaklar. Grafik tarihinin bir sonraki kilometre taşlarından biri Unreal Tournament 2007.Gözler için bir bayram: Crysis, DirectX 10'u tam anlamıyla kullanıyor. Detaylı çevreden, tereyağı yumuşaklığında ve sürekli değişim gösteren animasyonlara ve muhteşem efektlere kadar her şey sunuluyor. İnsanın, ileri teknoloji kullanan bir FPS oyunundan bekleyeceği her şey bu başlıkta mevcut.