Geçtiğimiz günlerde Xiaomi, kendi markasıyla üreteceği ilke elektrikli aracı SU7’yi resmi olarak tanıtmıştı. Şimdiyse Huawei ve Seres’in Çin’deki ortak girişimi olan Aito, M9 adlı altı kişilik üst seviye elektrikli SUV’unu tanıttı. Elektrikli model, Huawei’nin en yeni teknolojilerinin yanı sıra çok sayıda ekran ve aracın içinde ve dışında sinema deneyimi sunabilen iki projektör gibi etkileyici özelliklerle dolu olarak sunuluyor.Aito M9, modern bir tarza ve şık ama oldukça normal görünümlü bir gövdeye sahip büyük bir SUV. Bu aracın belki de en dikkat çekici özelliği, Huawei’nin Luxeed S7 sedanını hatırlatan yüksek teknolojili farları olabilir. Bu farlar, uyarlanabilir matris LED teknolojisine sahip ve yayaları ve diğer araçları tanımlayabiliyor. Entegre projektörü ise herhangi bir düz yüzeyi 100 inçlik bir ekrana dönüştürebiliyor.Arabalı sinemalar ve açık hava eğlenceleri ilginizi çekmiyorsa, sinema dostu ikinci seçenek muhtemelen sizin için daha çekici olabilir. Aracın kabininin içinde, arka yolcu koltuklarının rahatlığında filmlerin, oyunların veya TV programlarının keyfini çıkarmanıza imkan tanıyan bir lazer projektör ve geri çekilebilir 32 inçlik bir panel bulunuyor.Aito M9’un gösterge paneli Mercedes’in hiper ekranına benziyor ve üç parçadan oluşan devasa bir ekran barındırıyor. Tamamı Huawei’nin HarmonyOS 4 sistemiyle çalışan 12,3 inç dijital gösterge paneli, 15,6 inç merkezi bilgi-eğlence ekranı ve 16 inç ön yolcu ekranından oluşan üçlü, 75 inçlik baş üstü ekran ve arka yolcuların her biri için dört tablet ile bir araya geliyor. Huawei’nin 25 hoparlörlü 2.080 wattlık ses sistemi ve aktif gürültü azaltma teknolojisi sayesinde de eşsiz bir ses deneyimi sunuluyor.Çinli SUV’un 6 koltuklu iç düzeni, yolcuların ihtiyaçlarına göre farklı işlevler kazanabiliyor. Tamamı elektrikli olan koltukların çoğu 14 yönlü ayar, ısıtma ve havalandırma işlevleri sunuyor. Aito M9, daha güvenli olmasını sağlamak için en yeni Huawei ADS 2.0 sistemine sahip olmasının yanı sıra 27 sensörle donatılmış.BMW X7'den biraz daha büyük olan Aito M9, 5.230 mm uzunluğa, 1.999 mm genişliğe, 1.800 mm yüksekliğe ve 3.110 mm dingil mesafesine sahip. Ancak bu boyutuna rağmen, segmenti için oldukça etkileyici olan 0,264 Cd’lik bir sürtünme katsayısına sahip olduğu iddia ediliyor. Autohome ise gövdenin %80 alüminyum alaşımından oluştuğunu bildirirken, Aito’nun resmi web sitesinde belirtilene göre Xuanwu yapısı, nükleer denizaltı sınıfı sıcak şekillendirilmiş döküm çelikten oluşuyor.Aito, M9 için tamamen elektrikli ve menzil genişletici olmak üzere iki güç aktarma organı seçeneği duyurdu. BEV (akülü elektrikli araç), toplam 523 hp güç üreten çift elektrik motoru ve 630 km CTLC menzili sunan CATL kaynaklı 97,7 kWh pil paketine sahip. EREV (menzil genişletici) modeli ise turboşarjlı 1,5 litrelik bir motor/jeneratör, birleşik 490 hp güçlü çift elektrik motoru ve CATL’den 42 kWh veya 52 kWh pil paketleri ile donatılmış durumda. Bu sistem, tam şarjlı bir pil paketi ve dolu bir depo ile 1.362-1.402 km arasında birleşik menzil sunabilecek.Yeni modelin üretimini Seres üstlenirken, elektrikli güç aktarma organları, sensörler, bilgi-eğlence sistemi vb. parçalar Huawei tarafından sağlıyor. M9, adından da tahmin edilebileceği gibi mevcut M5 ve M7 SUV’ların üzerinde bir segment olarak görülüyor. Bu yüzden Çin pazarında Li Auto L9, Nio ES8, HiPhi X, Hongqi E-HS9 gibi benzer büyüklükteki modellerin yanı sıra BMW X7 ve Mercedes-Benz GLS gibi Avrupalı otomobil üreticilerinin lüks SUV’larıyla rekabet edecek.Çin’de sipariş verilebilen Aito M9’un fiyat aralığı ise 469.800¥ (yaklaşık 65.700 dolar) ile 569.800¥ (yaklaşık 79.700 dolar) arasında değişiyor ve ilk teslimatların 2024’ün başlarında sahiplerine ulaşması bekleniyor.