'Hastagh' kavramı bugün Twitter ve Instagram gibi platformların yanı sıra Facebook, Snapchat ve TikTok’ta hemen her sosyal mecrada bulunuyor. Tabi ki, hastagh kavramı da zaman içinde oluştu. Chris Messina, 2007 yılında o zamanlar yeni açılmış olan Twitter'ın kullanımını kolaylaştırabilecek bir fikir buldu: Konuya göre içerikleri filtrelemek ve hatta belki de aranabilir hale getirmek için tweet'lerdeki kelimelerin ya da ifadelerin önüne bir pound sembolü (numara, hash işareti) koymak. Messina fikrinden para kazanamadı ama sosyal medya tarihini değiştirdi.MESSİNA'NIN AKLINA GELEN FİKİR 2007 yılında Twitter bir yaşındaydı ve Chris Messina kendi teknoloji danışmanlık şirketini yöneten bir isimdi. Messina ve Silikon Vadisi'ndeki arkadaşları Twitter'ı kullanıyordu, ancak tweetlerin sonsuz ve düzensiz bir şekilde akmasının; bir konu etrafındaki mesajları sıralı biçimde görmeyi neredeyse imkansız hale getirdiğini fark ettiler. Messina insanların aynı kelimeyi, ifadeyi kullanması ya da önüne hash sembolünü koyması halinde bunun "herkesin katılabileceği ve sohbete dahil olabileceği anlık bir kanal yaratabileceğini" düşündü.Messina, hashtag fikrini diğer Twitter kullanıcılarının da benimsemesini sağlayıp sağlayamayacağını görmek için yola koyuldu. Ağustos 2007'de takipçilerine bir tweet atarak belirli konulardaki konuşmaları takip etmeyi kolaylaştırmak için hastagh sembolünü kullanma konusunda ne düşündüklerini sordu. Farklı farklı yorumlar geldi. Fotoğraf: 2007'de Twitter’ın ana sayfasından bir ekran görüntüsü.TWITTER YÖNETİMİ SICAK BAKMADI Messina hashtag fikri için 2.000 kelimelik bir teklif yazdı ve bunu Twitter'ın San Francisco'daki genel merkezine götürdü. Messina, bir röportajda twitter'ın kurucularından Biz Stone ve o sırada platformdaki bir sorun üzerine çalışan twitter çalışanlarına fikrini anlattığını; sıcak karşılanmadığını; kendisine fikrin tutmayacağının söylendiğini anlatmıştı. Messina, teklifi elinin tersiyle iten Stone'un Twitter'ın tartışma konularını sıralama sorununu çözmek için basit bir algoritma yazabileceğine söz verdiğini anlatmıştı. Fotoğraf: Flickr, 2005ANCAK FİKİR TUTTU Ancak Messina'nın hashtag fikri yine de tuttu. Messina kendi sosyal medya hesapları üzerinden ve arkadaşlarıyla yaptığı sohbetlerde hashtag'leri tanıtmaya devam etti. Ekim ayında Messina, bir arkadaşını San Diego'daki orman yangınıyla ilgili bilgi paylaştığı tweetlerinde hashtag kullanmaya ikna etti. Kısa sürede diğer Twitter kullanıcıları da orman yangınıyla ilgili haberleri paylaşan tweetleri takip etmek için aynı yolu izlemeye başladı. Messina, bu olayın hastagh fikri için "önemli bir test" olduğunu söylüyor. Daha fazla insan hashtag kullanmaya başladıkça ve daha fazla geliştirici Twitter için hashtag'i tanıyan uygulamalar geliştirdikçe, Twitter sonunda bu fikri kabul etti. 2009 yılında şirket, kullanıcıların platformda belirli bir hashtag'e göre arama yapmasına olanak tanıyan otomatik bir arama aracı ekledi. Bu noktadan sonra hashtag kullanımı Twitter'ın ötesine geçerek 2010 yılında faaliyete geçen Instagram da dahil olmak üzere diğer platformlara da yayıldı.HASTAGH'İN MUCİDİ DE MAVİ ROZETİ KAYBETTİ... TWİTTER'DAN AYRILDI Bugün ise Messina twitter'ı bıraktı. Insider'ın haberine göre 2007'de Twitter'a hashtag kullanımını öneren Chris Messina, doğrulama rozetini kaybettikten sonra bu hafta sonu platforma veda etti. Twitter 20 Nisan'dan itibaren geçmişte alınan mavi tikleri kaldırmaya başladı. Kullanıcıların tekrar mavi tik sahibi olması için ücret ödemesi gerekiyor. Messina kararının rozetle ilgili değil; rozete giden her şeyle ve bunun nasıl ele alındığı ile ilgili olduğunu söylüyor: Twitter daha önce ne idiyse, son altı ayda gördüğünden daha fazla saygınlığı ve dikkate alınmayı hak ediyordu". Messina'nın hesabı artık gizli.Öte yandan hastagh konusun gelince, platformun yeni sabihi Elon Musk görünüşe göre bir hastagh hayranı değil. Geçen ay bir tweetinde "Hashtag'lerden nefret ediyorum" dedi.