ANCAK FİKİR TUTTU
Ancak Messina'nın hashtag fikri yine de tuttu.
Messina kendi sosyal medya hesapları üzerinden ve arkadaşlarıyla yaptığı sohbetlerde hashtag'leri tanıtmaya devam etti. Ekim ayında Messina, bir arkadaşını San Diego'daki orman yangınıyla ilgili bilgi paylaştığı tweetlerinde hashtag kullanmaya ikna etti. Kısa sürede diğer Twitter kullanıcıları da orman yangınıyla ilgili haberleri paylaşan tweetleri takip etmek için aynı yolu izlemeye başladı.
Messina, bu olayın hastagh fikri için "önemli bir test" olduğunu söylüyor.
Daha fazla insan hashtag kullanmaya başladıkça ve daha fazla geliştirici Twitter için hashtag'i tanıyan uygulamalar geliştirdikçe, Twitter sonunda bu fikri kabul etti.
2009 yılında şirket, kullanıcıların platformda belirli bir hashtag'e göre arama yapmasına olanak tanıyan otomatik bir arama aracı ekledi. Bu noktadan sonra hashtag kullanımı Twitter'ın ötesine geçerek 2010 yılında faaliyete geçen Instagram da dahil olmak üzere diğer platformlara da yayıldı.