Kaspersky Business Digitization anketine göre Türkiye’deki çalışanların yüzde 43’ü bir deepfake'i gerçek görüntüden ayırt edebileceklerini söylerken, yapılan testte yalnızca yüzde 21'inin gerçek bir görüntüyü yapay zeka tarafından oluşturulan bir görüntüden ayırt edebildiği ifade ediliyor. Bu da kuruluşların bu tür dolandırıcılıklara karşı savunmasız olabileceği ve siber suçluların yasa dışı faaliyetler için çeşitli şekillerde yapay zeka görüntülerini kullanabileceği anlamına geliyor. Deepfake, bireyleri veya kuruluşları dolandırmak için sahte videolar veya görüntüler oluşturmak amacıyla kullanılıyor.
Örneğin, siber suçlular bir CEO'nun banka havalesi talep ettiği veya bir ödemeye onay verdiği sahte bir video oluşturabilir ve bu video şirket fonlarını çalmak için kullanılabilir. Bireylerden para ya da bilgi sızdırmak için kullanılabilecek videolar ya da görüntüler de oluşturulabilir. Siber suçlular ayrıca yanlış bilgi yaymak veya kamuoyunu manipüle etmek için deepfake'leri kullanabilir. Türkiye’deki çalışanların yüzde 39'u şirketlerinin deepfake yüzünden para kaybedebileceğine inanıyor.
Elon Musk'ın yeni bir kripto para dolandırıcılığını anlattığı bir deepfake örneği, bunun en önemli kanıtlarından biri.
Deepfake'lerle ilgili tehditlerden korunmak için neler yapmak lazım?
Kaspersky, deepfake'lerle ilgili tehditlerden korunmak için şunları öneriyor: