Tesla ve Gigafactory’ler
Musk 2002 yılında kazandığı 176 milyon doların 6.35 milyon dolarıyla 2004 yılında Tesla isminde bir otomobil firmasına yatırım yaptı. O dönemlerde elektrikli otomobilleri herkes küçümsüyor, hatta elektrikli otomobillerle alay ediyorlardı. Ancak Musk buna rağmen, küçük bir servet olan 6.35 milyon dolarını şirkete yatırıp Tesla’nın büyük ortağı oldu. Daha sonra da kendini Tesla’nın şef teknik mimarı ve CEO’su olarak atayıp, elektrikli otomobiller geliştirmeye başladı.
Piyasada herkes elektrikli otomobillerle alay ederken Musk, binbir zorluğa rağmen, prestijli görünüme sahip, yeterli menzil sunan elektrikli otomobiller üretmeyi başardı ve hatta bu otomobilleri şarj edecek şarj istasyonları ağlarını da kurdu. 2010’lu yıllara geldiğimizde Musk’ın Tesla otomobilleri, şık, konforlu, sessiz, sorunsuz, yakıt ekonomisi yapan popüler araçlara dönüşmüştü. Araçlar o kadar ilgi görüyordu ki, elektrikli otomobilleri küçümseyen ana akım otomobil üreticileri bile kendi elektrikli otomobil üretim hatlarını kurmak zorunda kaldılar. Ancak Musk bunu bile kendi avantajına çevirmeyi başardı ve hem kendi otomobillerine hem de rakiplerine pil satmak üzere dev pil/batarya fabrikaları kurmaya başladı. Gigafactory ismindeki bu fabrikalar aynı zamanda Tesla araçlarını da üretecek, devasa üretim kampüsleri olarak tarihe isimlerini yazdılar. Öyle ki tek bir Gigafactory için 10 milyar dolar seviyesinde maliyete katlanmak gerekiyordu. Musk, bu dev maliyetleri karşılamak için Japon teknoloji ve pil şirketleriyle ortaklık yaptı.