BMW Isetta: BMW’yi batmaktan kurtaran minik “balon otomobilinin” hikayesi
BMW’nin 1955 - 62 yılları arasında ürettiği ve şirketi batmaktan kurtaran, buzdolabı kapısına benzer bir kapıya sahip olan minik “balon otomobili” Isetta’nın ilginç hikayesini derledik...

1
14
Bugünün lüks otomobil devi BMW, 1950'lerin ortalarında iflasın eşiğindeydi. Motosiklet üretimi düşüyordu. 503 ve 507 gibi lüks araçların üretimi ise o kadar pahalıydı ki, BMW bu modellerle kar edemiyordu. Şirket, bu nedenle bir numaralı önceliğini hemen para kazandıracak bir otomobili piyasaya sürmek olarak değiştirdi.

2
14
BMW'nin çok fazla geliştirme maliyeti gerektirmeyen yeni bir modele ihtiyacı vardı. Ve çözümü 1954 Torino Otomobil Fuarı'nda buldu. İtalyan buzdolabı ve mini araba üreticisi Iso Rivolta standında, önünde şaşırtıcı bir şekilde buzdolabı kapısına benzeyen büyük bir kapısı olan üç tekerlekli bir araba duruyordu. Adı Iso Isetta'ydı. Bu minik araçta büyük bir gelecek gören BMW yetkilileri, Isetta ve üretim ekipmanı için hemen lisans haklarını aldı.

3
14
Ve ortaya BMW Isetta çıktı. Bu minik otomobil, 1955 ve 1962 yılları arasında Bayerische Motorenwerke tarafından lisans altında üretilen bir mikro otomobildi. “Motocoupé”, İtalyan üretici Iso Rivolta'nın bir tasarımına dayanıyordu ve bir “balon otomobil” olarak da tanımlanıyordu. Isetta, önde bir kapıya ve arkada tek silindirli dört zamanlı bir motora sahipti.

4
14
Peki BMW, bu balon otomobili nasıl geliştirdi? İlk olarak motorunu ve şasisini "inceleştirmek" zorunda kaldı. Performans otomobilleri tasarlamaya alışmış BMW geliştiricileri tarafından değiştirildikten sonra bile teknik özellikler oldukça mütevazı görünüyordu. 1955 yılında üretimin başlangıcında, BMW Isetta 250, R25 motosikletinden 250 cc dört zamanlı motorun değiştirilmiş bir versiyonunu alacak şekilde yeniden tasarlandı. Tek silindir tam olarak 12 beygir güç üretti.