Elektrikli Puma modeli ile birlikte 2024 yılında Fiesta'nın yerini alacak bir mini crossover piyasaya sürülecek. Ford, 2030 yılına kadar yalnızca elektrikli otomobiller sunma hedefini sürdürüyor.
YENİ TREND
İngiltere'nin 31 Ocak 2020'de ayrıldığı Avrupa Birliği de karayolu taşımacılığından kaynaklanan emisyonları azaltmak istiyor.
GlobalData'nın otomotiv analisti David Leggett, e-posta yoluyla CNBC'ye gönderdiği yorumda, "Avrupa'da kompakt SUV'lara doğru bir pazar kayması" olduğunu söyledi ve devam etti: "Ford'un durumunda, küçük hatchback'ler yerine daha yüksek marjlı Puma'yı satmayı tercih etmeleri mantıklı. Ford Focus ise, 2025'te Avrupa’da kalkacak."
Leggett, model serilerinin rasyonalizasyonunun kısmen "elektrikli modellere daha fazla yatırım ihtiyacını" yansıttığını savundu: "Pandeminin ardından gelen küresel yarı iletken kıtlığı, üreticilerin fabrikaları terk etmek için daha yüksek marjlı modellerine öncelik vermesiyle de eğilimi hızlandırdı. Fiesta gibi küçük hatchback'ler herkesin bildiği gibi düşük marjlarla geliyor. Hacimler düşer düşmez hızla sürdürülemez hale geliyorlar."
Leggett, rekabetin yoğunlaşmasına da değinerek, bir "Çin EV dalgasının" yolda olduğuna dikkat çekiyor: "Kısacası, Fiesta gibi bir model serisini yenilemek için bir yatırım söz konusu değil. Yine de Ford için harika bir otomobildi.”