Audi, geçen yaz ilk kez bahsettiği Activesphere EV konseptini nihayet ortaya çıkardı. Sağlam bir kasa ve ayarlanabilir süspansiyonlar ile tamamlanan crossover, tamamen araziye çıkmak için tasarlanmış gibi görünüyor.Arka kısım, örneğin e-bisikletleriniz için yeterli alana sahip bir yükleme alanına dönüşebiliyor. Araç, sedan benzeri bir profile ve kendi kendine sürüş modundayken rahatlamak için tasarlanmış geniş, parlak bir iç mekana sahip.Kabin, Audi'nin artırılmış gerçekliğe olan güvenini yansıtıyor. Yolcular, bilgi-eğlence ve sanal asistan kontrollerinden yararlanabiliyor. Sürücü için önemli performans verileri sağlayan AR gözlükleri de işin içine giriyor. Araç kendi kendine sürüş modundayken geleneksel bir ekran veya gösterge içermiyor. Kontrolü almaya hazır olduğunuzda gösterge paneli ve direksiyon simidi ortaya çıkıyor.Aracın özellikleri büyük oranda belli değil; zira bu bir konsept. Ancak Audi, 800V mimarisi kullanarak 600 kilometreden fazla menzil ve hızlı 270kW şarj vaat ediyor. Şirket ayrıca, 100kWh pil takımının yüzde 5'ten yüzde 80'e 25 dakikada şarj olabileceğini söylüyor.Bu konsept, Audi'nin "sphere" elektrik konsept serisinin dördüncü modeli. Şirket, Ağustos 2021'de şekil değiştiren Skysphere roadster ile girişimi başlattı ve bunu bir ay sonra lüks Grandsphere sedan izledi. Geçen yılki Urbansphere, arabanızın ulaşım aracı olmanın yanında bir ofis olduğu geleceğin şehirleri için SUV olarak tasarlandı.Geçmiş modellerde olduğu gibi, Activesphere bir üretim modelinin sergilenmesi anlamına gelmiyor. Bu konsept, sadece gelecekteki Audi modellerinden neler bekleyebileceğimizi göstermek amacıyla ortaya çıkmış durumda.Audi, büyük ölçüde tanıdık görünümlü SUV'ler ve Porsche Taycan'ın kardeşi e-tron GT etrafında gelişen mevcut EV serisiyle zaten kullanıcıların güvenini kazanmış durumda. Marka, 2026 yılına kadar elektrikli modellerini önemli ölçüde genişletmeyi planlıyor. Activesphere gibi konseptlerin de, yeni modellere ilham vermesi amaçlanıyor.