Audi, Çin pazarında büyük bir değişikliğe imza atarak ünlü dört halkalı ambleminden vazgeçiyor ve yeni bir logo kullanmaya başlıyor. Şirket, geçtiğimiz gün Şangay’da gösterdiği ve dikkat çekici bir şekilde genellikle kullanılan “E-Tron” markalamasına sahip olmayan yeni E konsept elektrikli Sportback’i ile “AUDI” yazısından oluşan yeni logosunu tanıttı.Audi CEO'su Gernot Döllner, düzenlenen basın bülteninde, “otonom sürüşün yanı sıra öncü bağlantı yeteneği bekleyen” Çin’deki teknoloji meraklısı müşterilere ulaşmayı umduklarını söyledi. Reuters, Ağustos ayında 2024’ün ilk yarısında Çin’de 10.000’den az araç satan otomobil üreticisinin ülke için bir yeniden marka planladığını bildirmişti.Audi, AUDI E konseptinin 2025 ortasından itibaren tanıtacağı üç orta ve tam boy modelin ön izlemesini temsil ettiğini söylüyor. Şirket, Çin’de devlete ait SAIC Motors ile kurduğu ortaklıkta, elektrikli modellerinin eski yöneticisi Fermín Soneira’yı yeni ekibin CEO’su olarak atadı. Bu ortaklıkla beraber geliştirilen yeni Gelişmiş Dijitalleştirilmiş Platform, yeni E konseptin temelini oluşturan 800 voltluk bir mimariyi de içeriyor.BU ORTAKLIKTAN BEKLENTİ BÜYÜK Volkswagen grubunun, Çin’deki BYD gibi yerli otomobil üreticilerinin daha ucuz, daha ileri teknolojili otomobilleriyle rekabet etmekte zorlandığı için bu ortaklıktan büyük beklentileri var. Audi'nin ana şirketi Volkswagen’de 25 yıldır görev yapan Soneir de, ortaklığın “geliştirme, satın alma, üretim ve satışları ortaklaşa organize etmek” amacıyla kurulduğunu söylüyor.